اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

مراکز گذری برای کودکان کار ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: برای کودکان کار دارای فعالیت سالم، در نقاط پرتردد شهرهای بزرگ، مراکز گذری ایجاد می‌شود.

مراکز گذری برای کودکان کار ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گردهمایی کارشناسان مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان‌های سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: در این مراکز، علاوه بر دادن غذای گرم و محلی برای استراحت موقت، امکانات فرهنگی و آموزشی نیز در اختیار کودکان کار قرار می‌گیرد.
مسعودی‌فرید افزود: این مراکز با هدف کاهش و یا پیشگیری از آسیب‌های احتمالی برای کودکانی تأسیس می‌شود که دارای فعالیت سالم هستند اما سرپناه و خدمات روزانه ندارند.
وی با بیان اینکه این مراکز در معابر و اماکن پرتردد دایر می‌شود اضافه کرد: ارائه‌ خدمات مددکاری، بهداشتی و آموزشی نیز در اساسنامه‌ این مراکز دیده شده که کودکان کار، همان فعالیت سالمی را که دارند ادامه دهند و از مشکلاتی که این نان‌آوران خانواده در اثر حشر و نشر با گروه‌های خطرناک و پرآسیب ممکن است به آنها دچار شوند اجتناب شود.
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با یادآوری اینکه آیین‌نامه‌ کودکان خیابانی در سال 84 تصویب شده و دارای اشکالاتی می‌باشد اظهار داشت: در حال حاضر بهزیستی تلاش می‌کند با همکاری دیگر ارگان‌هایی که در آیین‌نامه ذکر شده، شورایی تأسیس گردد که وظایف هر دستگاه در این شورا به صورت مشخص و شفاف معلوم شود.
فرید ضمن اشاره به راه‌اندازی این شورا در آذرماه تأکید کرد: در این شورا کارهای مربوط به ساماندهی کودکان خیابانی در بین نهادهای عضو شورا تقسیم می‌شود و استان‌ها هم می‌توانند بر اساس مصوبات همین شورا فعالیت خود را تنظیم کنند.
وی با بیان اینکه پیش از این، طرح ساماندهی کودکان خیابانی، معطوف به حمایت از خود کودک بود اظهار داشت:‌ در برنامه‌ جدید، نگاه بهزیستی خانواده محور است.
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: قبلا وقتی ما کودک را به خانواده برمی‌گرداندیم، به دلیل نابسامانی روانی یا اقتصادی که در خانواده بود، کودک دوباره به خیابان برمی‌گشت، بنابراین باید خانواده هم مورد توجه قرار بگیرد و مشکلاتش از طرق مختلف حل شود تا کودک در خانواده بماند و به روش صحیح پرورش یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول