اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

تشکیل شورای توانبخشی در 405 روستای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی گیلان از تشکیل شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه در 405 روستای این استان خبر داد.

تشکیل شورای توانبخشی در 405 روستای گیلان
کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت توانمند کردن افراد معلول را یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی عنوان کرد.
وی ابراز داشت: از سال 71 - 70 طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه آغاز شد و در راستای این طرح معلولان روستاها را شناسایی می‌کنیم.
این مسئول آموزش به خانواده‌های معلولان بر اساس نوع معلولیت را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و بیان داشت: طرح مذکور در یک‌هزار و 281 روستای گیلان انجام و تاکنون 10 هزار و 882 نفر معلول روستایی شناسایی شدند.
این مسئول با اشاره به تشکیل شورای توانبخشی در روستاهای استان، گفت: این شورا در 405 روستای استان تشکیل شده و بحث اصلی آن توانمند کردن معلولان است.
کوچکی‌نژاد آموزش‌های معلولان را به چند گروه تقسیم کرد و ادامه داد: برای معلول ناشنوا آموزش زبان اشاره، معلول نابینا آموزش خط بریل و... صورت می‌گیرد و روستاهای مذکور زیر پوشش اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.
وی تعداد دانش‌آموزان معلول استان و زیرپوشش بهزیستی را ۲ هزار و 403 نفر اعلام کرد و افزود: به این دانش‌آموزان آموزش لازم داده می‌شود.
مدیر کل بهزیستی گیلان، تعداد دانشجویان معلول را 284 نفر اعلام کرد و گفت: به این دانشجویان از سقف 300 هزار تا یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که این امر بستگی به شدت معلولیت و نوع تحصیل آنها دارد.
این مسئول هزینه ماهانه دانش‌آموزان معلول را از 6 هزار تا 10 هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: این هزینه توسط بهزیستی استان پرداخت می‌شود.
کوچکی‌نژاد پرداخت مستمری‌ معلولان ذهنی و روانی را از دیگر اقدام‌های بهزیستی ذکر کرد و اذعان داشت: میزان مستمری به این افراد از 40 تا 75 هزار تومان است.
وی متذکر شد: در ماه به تعداد ۷ هزار و 539 نفر مستمری پرداخت می‌شود که این امر نیز بستگی به بعد خانوار و نوع معلولیت آنها دارد.
این مسئول پرداخت مستمری را برای نگهداری معلولان ذهنی در منزل بیان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول