اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان:

خروج از درمان متادون در کشور‌های دیگر مفهومی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان گفت: خروج از درمان متادون در کشور‌های دیگر مفهومی ندارد و مردم باید در درمان با متادون به منظور حفظ زندگی معتادان نگاه کنند.

خروج از درمان متادون در کشور‌های دیگر مفهومی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هومن منشعی در حاشیه همایش درمان سوء مصرف مواد‌ محرک آمفتامین با عنوان شیشه در اصفهان با اشاره به اینکه اعتیاد یک پدیده چند بعدی است، اظهار داشت: اطلاع خانواده‌ها از اعتیاد، روش‌های مصرف و اثرات نا‌مناسب آن در جامعه بر خلاف نظرات عموم مردم سبب مقابله با پدیده اعتیاد می‌شود.
وی با بیان اینکه موج جدیدی از مواد مخدر در حال بروز در جامعه است، اضافه کرد: در حال حاضر پس از مافیای شیشه مافیای برنز و نقره و موارد دیگر در حال بروز و ورود به جامعه هستند و این مافیا در سال‌های آتی به صورت محسوس در سطح جامعه مشاهده می‌شوند.
عضو هیئت مدیره علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان به ضرورت اطلاع مردم از روش‌های صحیح درمان اعتیاد اشاره کرد و بیان داشت: عدم اطلاع در این زمینه سبب افزایش نگرانی‌های افراد مرتبط با این پدیده شده است و روش‌های صحیح در زمینه درمان علمی اعتیاد باید به زبان ساده در میان مردم منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه شیشه از لذت‌جویی بسیاری برخوردار است، افزود: کاهش آسیب‌های موجود در جامعه در نتیجه درمان اعتیاد با استفاده از متادون حاصل می‌شود و در حال حاضر این مراکز با این هدف در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.
منشعی تاکید کرد: درصد آسیب‌های ناشی از افرادی که زیر پوشش درمان نگه‌دارنده با استفاده از متادون قرار می‌گیرند، بسیار بالا است و گروه‌های پر‌آسیب امنیت موجود در جامعه را مختل می‌کنند.
وی با بیان اینکه وابستگی معتادان به متادون برای حفظ زندگی آنها است، ادامه داد: خروج از درمان متادون در کشور‌های دیگر مفهومی ندارد و مردم باید در درمان با متادون به منظور حفظ زندگی معتادان نگاه کنند.
عضو هیئت مدیره علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان با اشاره به اینکه الگو‌های اعتیاد در ایران با کشور‌های دیگر متفاوت است، گفت: درمان قطعی اعتیاد با استفاده از متادون به بررسی و اقدامات علمی نیاز دارد و کشور باید اقدامات لازم و ویژه را در این زمینه انجام بدهد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول