اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای احیای موقوفات قدیمی انجام گرفته است؛

احداث ساختمان تجاری در زمین موقوفه بوکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بوکان گفت: ساختمان تجاری و خدماتی در زمین موقوفه بوکان در راستای احیای موقوفات قدیمی انجام گرفته است.

احداث ساختمان تجاری در زمین موقوفه بوکان
داود حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوکان اظهار داشت: زمین سرویس بهداشتی مسجد جامع بوکان به ساختمان سه طبقه تبدیل شده به طوری‌که این زمین که به مدت 50 سال فقط به صورت سرویس بهداشتی استفاده می‌شد امروز به صورت یک ساختمان سه طبقه تجاری خدماتی تبدیل شده است.
وی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 118مترمربع و زیربنای 560 متر در حال ساخت است.
این مسئول تصریح کرد: درآمد حاصل از این ساختمان در راستای امورات مسجد جامع و احیای موقوفات قدیمی مسجد هزینه می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بوکان افزود: این ساختمان توسط بخش خصوصی در حال ساخت بود و از 90درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که تاکنون 400میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
حبیبی از اختصاص یک میلیارد و 570میلیون ریال در سال جاری به مساجد این شهرستان از محل اعتبارات دولتی و سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: علاوه بر این 45میلیون ریال دیگر نیز از محل اعتبارات زکات برای ترمیم و زیباسازی مساجد بوکان اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: این اعتبارات برای 164مسجد شهری و روستایی در شهرستان بوکان هزینه خواهد شد.
حبیبی افزود: در سه ماهه نخست امسال، 9 جلد سند جدید مالکیت مسجد و زمین زراعی و وقف نامه جدید در اوقاف بوکان تنظیم شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان حال خاطرنشان کرد: در مسابقات اذان گویی که در استان آذربایجان غربی برگزار شد، یک نفر اذان گو از شهرستان بوکان به نام عبدالباسط مقام نخست را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: حسن قرنی یکی از خیرین این شهرستان نیز 160 میلیون ریال برای تکمیل مسجد محمد المصطفی 10 میلیون ریال برای مسجد حاجی خاتون و 20میلیون ریال نیز برای تکمیل مسجد آذری هدیه کرده است.
این مسئول افزود: این خیر قول مساعد داد کمک رسانی برای ساخت مساجد نیمه تمام را تا پایان سال جاری ادامه دهد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول