اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بوکان اعلام کرد:

اجرای نظام آموزشی جدید در مدارس بوکان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: از سال تحصیلی آینده نظام آموزشی جدید در مدارس بوکان اجرایی می‌شود.

اجرای نظام آموزشی جدید در مدارس بوکان
احمد رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوکان با بیان اینکه از سال تحصیلی آینده نظام آموزشی جدید در مدارس بوکان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در سال تحصیلی آینده هیچ دانش‌آموزی از مقطع ابتدایی به مقطع راهنمایی اضافه نخواهد شد و دانش‌آموزان کلاس پنجم به کلاس ششم ارتقا پیدا می‌کنند و دوره ابتدایی شش ساله خواهد شد.
وی تصریح کرد: کارگروه  مربوطه وظیفه دارد پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی را برای سال آینده بر اساس طرح نظام جدید آموزشی به عمل آورد.
این مسئول افزود: آموزش و پرورش همه قدرت و توان خود را برای اجرای مصوبات تحول بنیادین در نظام آموزش به کار بسته و باید برای انجام هر چه مطلوب‌تر این موارد همه فرهنگیان، مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط کمک کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید از همه امکانات و ظرفیت‌های خود استفاده کند تا معلم پژوهشگر تربیت کند چرا که، معلم پژوهشگر دانش‌آموز پژوهنده و محقق تربیت می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش بوکان افزود: به دلیل اهمیت و ضرورتی که برای حذف دوره پیش‌دانشگاهی وجود داشت طرح تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش بررسی و تصویب شده است و از سال آینده اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد کشور و مولد سرمایه اجتماعی است و تا به آموزش و پرورش بها دهیم و در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم سرمایه اجتماعی ما افزایش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه علم، عمل و اخلاق باید مبتنی بر تفکر و ایمان به ارزش‌های اسلامی باشد، تصریح کرد: نقطه آغاز مسائل دینی، فکری و ایمانی، آموزش و پرورش است.
وی در ادامه گفت: تمام خواسته‌های معلمان، دانش‌آموزان و اولیا را باید در برنامه درسی دانش‌آموزان دید و رهیافت اصلی در این برنامه درسی، دین‌محوری و دستورات دینی است چرا که یافته‌های علمی امروز مورد قبول دین است.
نظام آموزشی جدید شامل شش سال دوره ابتدایی، سه سال دوره راهنمایی و سه سال دوره دبیرستان خواهد بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول