اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس هشتم در برابر مواضع خارجی خوب ظاهر شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از ویژگی‎های برجسته مجلس هشتم که مورد تجلیل مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت حضور پررنگ در برابر مواضع خارجی است.

مجلس هشتم در برابر مواضع خارجی خوب ظاهر شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تصویب برنامه پنجم توسعه و همکاری خوب مجلس هشتم با دولت در اجرای هدفمندی یارانه‎ها از دیگر اقدامات مهم و ارزشمند این دوره محسوب می‎شود.
وی یکی از آرزوهای بزرگی که از ابتدای انقلاب ذهن صاحبنظران را به خود معطوف کرده بود، اجرای هدفمندی یارانه‎ها عنوان کرد و افزود: در برخی از دولت‎ها، اجرای این طرح بزرگ برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مطرح شده بود اما هیچگاه به مرحله عمل نرسید که خوشبختانه با همت دولت‎های نهم و دهم و همکاری مجلس هشتم این گام بلند برداشته شد.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین به ضعف‎های مجالس هفتم و هشتم اشاره و عنوان کرد: عدم نظارت بر عملکرد نمایندگان از جمله خلاءهایی بود که با پیشنهاد مقام معظم رهبری چارچوب منظمی به خود گرفت تا نمایندگان تنها موظف به وظایف نظارتی دیگران نباشند بلکه نظارت بر خویشتن نیز از اولویت‎ها قرار گیرد که این مهم نیز در مجلس هشتم به تصویب رسید تا انشاالله تبعات خوب این موضوع، برای مجالس آینده نیز روشن شود.
‌طاهری از دیگر ضعف‎های مجلس هشتم را موضع‎گیری کلان مجلس در حوادث داخلی عنوان ‌و بیان کرد: در فتنه سال 1388 مجلس هشتم دیر وارد میدان شد که لازم بود همزمان و پا‌به‌پای رهبری که بعد از 29 خرداد 1388 به صورت شفاف موضع خودشان را نسبت به جریان آن روز اعلام کردند مجلس هشتم نیز به شکل کلان وارد عمل می‎شد و با عموم ملت همراهی می‎کرد.
وی فعال نبودن فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم را از دیگر ضعف‎های این دوره دانست و اظهار کرد: امیدواریم در مجلس نهم این کاستی‎ها برطرف شده و تعدد اصولگرایان نیز افزایش یابد و شاهد سطح کیفی نمایندگان اصولگرا باشیم تا فراکسیونی پویا و تاثیرگذار در تصمیم‎گیری‎های مجلس و اثرگذار در سیاست‌های کلان و تصمیم‎گیری‎های سیاسی کشور به وجود آید.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی به ویژگی‎های یک نماینده خوب اشاره کرد و گفت: عمل به وظایف قانونی در دو بخش قانون‎گذاری و نظارت تعریف می‎شود که نظارت در بعد ملی و نظارت در بعد استانی و حوزه انتخابیه وظایفی را برای نمایندگان مشهود می‎سازد.
‌طاهری متذکر شد: اظهار نظر به موقع در امور سیاسی، یکی دیگر از وظایف نمایندگان محسوب می‌شود که در موضع‎گیری‎های داخلی و خارجی وظیفه‎شان را در دفاع از نظام و مردم انجام دهند و در کنار وظایف ذاتی به وظایف عرفی نیز واقف باشند و درد و غم مردم را لمس کنند که البته این مسئله یک وظیفه انسانی است و تنها متوجه نمایندگان نیست و اهمیت موضوع در روایتی از پیامبر (ص) نقل شده که خدمت به مردم، بعد از بندگی خدا بزرگ‌ترین عبادت است.
وی به شخصیت برجسته آیت‌الله شهید مدرس اشاره نمود ‌و عنوان کرد: مدرس به عنوان نماینده مجلس در دورانی که کشور ما مورد هجوم استعمارگران انگلیسی و آمریکایی قرار داشت با حضور چشمگیر و فعال در مجالس شورای ملی آن زمان توانست نقش موثری را در تحولات آن روزها در طی چند دوره نمایندگی ایفا کند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی به فرمایشات امام راحل در خصوص انتخاب یک نماینده خوب اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از انتخابات مجلس شورای اسلامی، امام از مردم خواست تا امثال شهید مدرس‌ها وارد مجلس شوند لذا اهمیت موضوع در انتخاب یک نماینده می‌تواند بسیار موثر در حل مشکلات موجود باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول