اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

مازندران آمادگی پذیرش استقرار سازمان عمران سواحل را دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی مازندران گفت: سازمان عمران سواحل در تهران مستقر است و با توجه به وجود اینکه بیشترین سواحل آزاد در مازندران است، این استان آمادگی دارد تا با دستور العمل سازمان، ستاد عمران سواحل را در این استان فعال کند.

مازندران آمادگی پذیرش استقرار سازمان عمران سواحل را دارد
هادی ابراهیمی در حاشیه نشست منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی استان‌های شمالی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد، هدف از برگزاری این طرح را عملیاتی کردن ستاد در استان دانست و گفت: با توجه به اینکه هسته اولیه تهاجم فرهنگی استکبار به جوامع اسلامی ارزش‌های دینی و فرهنگ بومی و دینی ماست کارگروه‌های متعددی در زمینه مبارزه با این تهاجم در قالب طرح تحول اجتماعی شکل گرفته است.
ابراهیمی تصریح کرد: دشمن در مراحل مختلف تهاجم از شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی، نبرد فرهنگی، جنگ فرهنگی، براندازی فرهنگی، ناتو فرهنگی و در مهم‌ترین شکل آن اخیراً از سونامی فرهنگی استفاده کرده و با تمام قوا و استفاده از سلاح‌های فرهنگی و اجتماعی به میدان آمده تا بتواند بر جوامع اسلامی و دینی تاثیر بگذارد و با تسخیر تمدن‌های جهانی فرهنگ خود را جایگزین کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران آسیب‌های اجتماعی مطرح شده در استان را با توجه به اقلیم و جغرافیای آن مسائلی همچون مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، معضلات اخلاقی، تکدی‌گری، ناامنی، آمار نگران کننده طلاق و گسترش مدگرایی و ترویج فرهنگ بیگانه در قالب بدحجابی که معمولاً در ایام تابستان با ورود مسافر و توریسم در مازندران داریم، عنوان کرد.
معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران به دلیل برخورداری از دریا و جنگل شرایط اقلیمی استثنایی دارد و به تبع آن یک سری نارسایی‌ها و محدودیت‌های معیشتی و اجتماعی را به همراه دارد و از طرفی استقبال توریسم داخلی و خارجی در متن زندگی مردم باعث می‌شود که می‌طلبد در این زمینه جدی ورود پیدا کنیم و برای آن برنامه‌ریزی مناسبی کنیم.
ابراهیمی درباره عملکرد ستاد طرح تحول اجتماعی در مازندران ابراز داشت: این ستاد برای کارهای زیربنایی و تأثیرگذاری آن در جامعه به ویژه موضوع طلاق کارهای خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: از همه دستگاه‌های مرتبط با طرح تحول اجتماعی ایده‌ها و طرح‌های خوبی دریافت کردیم و با بررسی بر عملکرد کارگروه فرهنگی و اجتماعی که در گذشته در استانداری مازندران وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌های تکراری را حذف کنیم و تلاش کنیم تا همگرایی مناسب فرهنگی در بین دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان ایجاد شود.
ابراهیمی از شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی در مازندران با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه در راستای برنامه‌های طرح تحول اجتماعی صورت می‌پذیرد و قرار است از نقطه نظرات فرهیختگان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی برای این کار استفاده کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران همچنین اضافه کرد: پژوهشکده اجتماعی که یکی از مصوبات عمده سفر دولت به مازندران است به زودی زیر نظر دانشگاه مازندران شروع به کار می‌کند.
ابراهیمی از دیگر کارهای مدنظر استان در مقوله تحول اجتماعی را برگزاری کمیسیون‌های منطقه‌ای شورای تأمین در سراسر مازندران با موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری همایش برای مشاوران اجتماعی و روانی و اختصاص بخشی از پایان نامه‌های دانشگاهی به مقوله تحول اجتماعی عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه شرایط اقلیمی سه استان شمالی با وجود دریا و آسیب‌های اجتماعی حاصل از حضور مسافر و توریسم نیازمند آسیب‌شناسی در این زمینه است، اذعان داشت: در حالی که سازمان عمران سواحل در تهران مستقر است و با توجه به وجود بیشترین سواحل آزاد در مازندران یعنی 338 کیلومتر و بیش از 180 طرح سالم‌سازی دریا و آمار 13 میلیون مسافر در ایام عید و حضور بیش از 26 میلیون نفر توریسم و مسافر از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال مازندران آمادگی دارد تا با دستور العمل سازمان ستاد عمران سواحل را در این استان فعال کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول