اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان بیرجند برگزار شد؛

یادواره شهدای عیلکی خوسف/ تشییع نمادین پیکر شهیدان

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای عیلکی شهرستان خوسف با حضور پرشور مردم و مسئولان باشکوه خاصی برگزار شد.

یادواره شهدای عیلکی خوسف/ تشییع نمادین پیکر شهیدان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یادواره شهدای عیلکی شهرستان خوسف در حالی در روستای عیلکی برگزار شد که فضاسازی مراسم از سوی سپاه بیرجند و پایگاه مقاومت محمدی عیلکی همه شرکت‌کنندگان را گویا به سرزمین‌های جنگ و مناطق عملیاتی فرستاد.
شعرخوانی بی‌نظیر بسیجیان حال و هوایی دیگر به مراسم داد و مدیحه‌سرایی طلاب و روحانیون روستا به گفته مسئولان کم‌نظیر بود و پیکر نمادین شهیدان همراه با سروده زیبایی از دوران دفاع مقدس اشک‌ها را جاری کرد تا جایی که حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد این لحظات را جزو عمر خود محسوب نمی‌کنم.
تاکید بسیجیان روستا با حرکت در خط ولایت و اینکه اجازه نمی‌دهند عده‌ای در مقابل مقام معظم رهبری بایستند نیز مطلب مهم دیگری بود که بارها در پایان اشعار و مدیحه‌سرایی‌ها بر آن تاکید شد و مردم نیز با تکبیر کوبنده آن را تایید کردند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم که سخنران این مراسم بود ابتدا از این محفل معنوی سخن گفت و تاکید کرد: این یادواره‌ها باید بیشتر برگزار شود و بسیج برنامه‌ریزی و مدیران اجرایی کمک کنند.
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی با بیان اینکه احترام به شهید و خانواده شهید بودن لیاقت می‌خواهد، خطاب به خانواده شهدا افزود: قدر خود را بدانید و مردم ما نیز جایگاه فرزندان شما را می‌دانند و راه آنان را ادامه می‌دهند.
وی با تسلیت ایام محرم یادآور شد: اگر الگوی حسینی(ع) نبود انقلاب و دفاع مقدسی نبود و باید توجه داشت هیچ حادثه‌ای در تاریخ به عظمت عاشورا دیده نشده تا جایی که پیامبران از جمله آدم، نوح، ابراهیم، اسماعیل بر حسین(ع) گریه می‌کنند و حضرت محمد(ص) و دخت نبی مکرم اسلام نیز بر حسین(ع) گریستند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: خلفای عباسی قصد داشتند قبر امام حسین(ع) را شخم بزنند و حتی آب را جاری کردند اما آب همه جا را گرفت و روی قبر امام(ع) نرفت و این است که باید به جایگاه آن حضرت پی ببریم.
ابراهیمی با بیان اینکه جایگاه و منزلتی از حسین(ع) بالاتر دیده نشده است، گفت: امروز بعد از 1400 سال یاد حسین(ع) می‌کنیم و راه ایشان می‌رویم و به عشق او یادواره شهیدان می‌گیریم.
این آیین با مراسم سنتی "حسن حسین"، مدیحه‌سرایی و تجلیل از خانواده‌های شاهد و مادران رزمنده پایان یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول