اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن‌ ماه سال جاری؛

جشنواره ملی فرهنگی، هنری راه روشن در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به ارسال بیش از 3700 اثر به دبیرخانه جشنواره راه روشن از برگزاری این جشنواره در بهمن ماه امسال خبر داد.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری راه روشن در مشهد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی عصر امروز در نشست مطبوعاتی دانشکده خبر مشهد اظهار داشت: قرار بر این بود که جشنواره راه روشن در آبان ماه برگزار شود اما به دلیل مخالفت وزارت ارشاد به خاطر وجود جشنواره‌های رشد و رویش و نیز تحت‌الشعاع قرار گرفتن مقرر شد این جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار شود. 
مرتضوی از پایان داوری و انتخاب آثار برگزیده جشنواره راه روشن خبر داد و افزود: 3575 اثر در قالب فیلم کوتاه و بلند، مستند، انیمیشن، عکس، نمایشنامه و فیلمنامه به این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده است.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی نقش رسانه را در کاهش جرم در جامعه مهم خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری ازافرادی که در حوزه خبر فعالیت می‌کنند فاقد تخصص و تجربه کافی و بیشتر مصرف‌گرا تا تولیدکننده خبر هستند و غالباً به دنبال تجزیه وتحلیل خبر نیستند.
وی با اشاره به استان خراسان رضوی به عنوان قطب دوم رسانه‌ای کشور، کیفیت فعالیت رسانه‌های استان را در اندازه این جایگاه ندانست و بیان داشت: کسانی باید در حوزه رسانه فعالیت کنند که این تخصص را داشته باشند.
وی تصریح کرد: رسانه و مطبوعات نقش موثری در ترویج احساس آرامش و امنیت در جامعه ایفا می‌کنند و نیز در برقراری نظم، امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم موثر هستند.
وی از انتشار برخی اخبار اغراق آمیز در ارتباط با جرائم در فضای رسانه‌ای کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر به اصل خبر برخی حوادث رجوع کنیم می‌بینیم که این حادثه چندان بزرگ نبوده است اما متاسفانه خبری که با تفکرات ذهنی آن خبرنگار نوشته شده آن حادثه بزرگ را  کرده است.
مرتضوی ایجاد احساس افتخار وبزرگی در مجرم را یکی از معایب عمده انتشار اخبار اغراق آمیز در رسانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: کسی که سرقت به عنف انجام داده است رسانه‌ها برای آن فرد اسم  می‌گذارند و سبب ایجاد احساس ناامنی در جامعه می‌شوند و از سوی دیگر فرد مجرم در زندان به جرمی که مرتکب شده افتخار می‌کند و در زمان آزادی دوباره جرم بزرگتری را انجام می‌دهد.
وی افزود: ویژگی‌های خبر تولیدی باید امنیت، نظم و آرامش را در جامعه ایجاد کند و از سوی دیگر در کنار انتشار خبر یک جرم باید آن حادثه مورد تجزیه و تحلیل برای مخاطبان قرار گیرد.
معاون دادستان خراسان رضوی حضور مسئولان و کارشناسان قضائی در بین اقشار مختلف  جامعه را سبب اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر مردم در راستای پیشگیری از جرم و جنایت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فردی که در مسند کار است به دلیل آنکه آخرین اطلاعات را دارد می‌تواند به شکلی صحیح اطلاع‌رسانی کند و از طرفی زمانی که هشدارها به صورت هدفمند باشد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد.
وی مشارکت درحوزه تعلیم و تربیت برای پیشگیری از وقوع جرم را امری مغفول مانده در کشور خواند و تصریح کرد: ارتباط با دانش‌آموزان، دانشجویان دانشگاه و حتی حوزه می‌تواند در این امر موثر باشد.
وی اظهار داشت: تا به امروز مقوله پیشگیری از وقوع جرم کمتر مورد توجه بوده است اما با مبنا قرار گرفتن سیاست پیشگیری به عنوان سیاست اول قوه قضائیه و تاکیدات رهبری و نیز گنجاندن آن در برنامه پنجم قوانین جدید را به سمت پیشگیری سوق می‌دهیم. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول