اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد:

شرکت 64 هزار نفر در طرح اوقات فراغت سمنان

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از شرکت 46 هزار و 123 نفر از جوانان و نوجوانان این استان در طرح اوقات فراغت خبر داد.

شرکت 64 هزار نفر در طرح اوقات فراغت سمنان
مهدی رضایی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: از این تعداد، 8 هزار و 887 نفر در سال 80، 3 هزار و 895 نفر در سال 81، 5 هزار و 911 نفر در سال 82، 7 هزار و 907 نفر در سال 83، 10 هزار و 748 نفر در سال 84 و 6 هزار و 141 نفر نیز در سال 85 در طرح اوقات فراغت تابستان شرکت کردند.
وی تصریح کرد: از سال 86 تا تابستان امسال نیز 20 هزار و 34 نفر در طرح اوقات فراغت تابستان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان شرکت داشتند.
کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: از این تعداد، 5 هزار و 33 نفر در سال 86، 5 هزار و 345 نفر در سال 87،  2 هزار و 852 نفر در سال 88، 4 هزار و 624 نفر در سال 89 و 2 هزار و 780 نفر نیز در تابستان امسال در این طرح شرکت داشتند.
رضایی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت به معنی برنامه‏ریزی به منظور فراهم آوردن زمینه‏های مشارکت فعال و حضور شاداب و پرنشاط جوانان در تمام زمینه‏های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی است.
کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و نوع نگرش اسلام به اوقات فراغت به عنوان مقدمه‏ای برای حرکت در مسیر الهی و اهمیت آن در رشد، تعالی و سازندگی، لزوم بازنگری در شیوه‏نامه‏های تبلیغی به منظور جذب مخاطب در معرض بمباران اطلاعاتی، امری ضروری و غیرقابل اجتناب و مسئولیتی خطیر بر دوش متولیان امور فرهنگی کشور است.
رضایی همچنین از شرکت 41 هزار و 464 نفر هم‏استانی در مراسم معنوی اعتکاف در پنج ساله گذشته خبر داد.
وی افزود: از این تعداد 28 هزار و 689 نفر بانوان و 12 هزار و 775 نفر مردان هستند.
کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با ابراز خرسندی از شرکت دو برابری بانوان نسبت به مردان در آیین معنوی اعتکاف اظهار داشت: یکی از سنت‏های حسنه و مستحبات اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است.
وی افزود: این سنت در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در بلاد اسلامی به طور عموم و در شهرهای شیعه و مراکز حوزوی به طور خاص مورد توجه بوده است.
رضایی گفت: اسلام فکر جدایی از زندگی دنیا، گوشه‏نشینی و کناره‏گیری از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند دانسته اما اعتکاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داد تا کسانی که از هیاهو و جنجال‏های زندگی مادی خسته می‏شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند، جان و روح خود را با خالق هستی ارتباط دهند و با توشه معنوی، اعتقادی راسخ، ایمان و امیدی بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.
کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: اعتکاف در گذشته کمتر مورد توجه بوده اما با اقدامات صورت گرفته، حیات دیگری یافته و جمع زیادی از مشتاقان به ویژه جوانان بدان روی آورده‏اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول