اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی؛

کلینیک فوق تخصصی ویژه زنان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی از افتتاح نخستین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کوثر ویژه زنان و اطفال در اراک خبر داد.

کلینیک فوق تخصصی ویژه زنان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، مجید رمضانی گفت: این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی که ساختمان آن توسط هیئت امنای مسجد سیدهای اراک به صورت خیریه به مدت پنج سال واگذار شده است شامل بخش‌هایی چون زنان، اطفال، جراحی، عفونی، داخلی و گوش و حلق و بینی است و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت:کلیه متخصصین این کلینیک خانم هستند و بخش‌های آزمایشگاه و داروخانه نیز برای این کلینیک در نظر گرفته شده است و خدمات آن به صورت تک جنسیتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به موقعیت مکانی این کلینیک (خیابان امام،روبروی مسجد سیدها) گفت: با توجه به بافت فرهنگی اقتصادی منطقه غرب اراک که دربرگیرنده بخشی از مناطق محروم این شهر نیز می‌باشد، پیش بینی می‌شود با افتتاح این کلینیک گام موثری در راستای خدمت رسانی به مردم این منطقه برداشته شود و شاهد کاهش ترافیک و مراجعات درمانی مردم به مرکز شهر و سایر مراکز درمانی باشیم.
وی افزود: اعتبارات مربوط به تجهیزات درمانگاهی و اداری با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال برای فاز اول این کلینیک از سوی دانشگاه علوم پزشکی تخصیص یافته و به زودی کلینیک ناباروری نیز با همکاری موسسه رویان و جهاد دانشگاهی در این مکان مستقر خواهد شد.
  رمضانی ادامه داد: سیستم مدیریت خدمات بیمارستانی(HIS) در این کلینیک مستقر شده و کلیه هزینه‌های بیماران براساس تعرفه‌های دولتی خواهد بود و تمامی بیمه‌ها مورد پذیرش خدمات این کلینیک هستند.
به گفته وی عملیات احداث مجتمع درمانی کوثر در مساحتی بالغ بر حدود 4000 متر مربع در شش طبقه و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط هیئت امنای مسجد سیدهای اراک از سال 84 آغاز شد که با بهره برداری از آن در سال 86 صرفاً خدمات پزشکی سطح یک در این مرکز ارایه می‌شد، اما طی توافقات صورت گرفته، مراحل واگذاری این مرکز به دانشگاه علوم پزشکی و تجهیز آن از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و به زودی افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول