اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن به مراسم هشتم محرم زنجان؛

مردم زنجان گوسفندان نذرى خود را زنده اهدا کنند

خبرگزاری فارس: مسئول واحد فروش احشام حسینیه اعظم زنجان ازمردم خواست حتى‌الامکان گوسفندان نذرى خود را به صورت زنده اهدا کنند.

مردم زنجان گوسفندان نذرى خود را زنده اهدا کنند
جلال کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: به دلیل استقبال چشم‌گیر مردم استان زنجان و عزاداران حضرت اباعبدالله‌ا‌لحسین (ع) امسال مکانی در ضلع جنوبى مسجد حسینیه اعظم برای تحویل گوسفندان نذرى زائران و فروش گوسفندان آماده شده است.
وی ادامه داد: دریافت گوسفندان نذرى زائران از ابتدای ماه محرم و فروش آنها از هفتم محرم سال جارى است.
مسئول واحد فروش احشام حسینیه اعظم زنجان افزود: همشهریان و زائران تا 17 آذر ماه سال جاری مى‌توانند گوسفندان نذری خود را به این مکان تحویل دهند.
وی یادآور شد: امسال 70 نفر در مدت زمان اعلام شده در بخش فروش احشام به خدمت‌رسانى عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فعالیت می‌کنند.
کرمی تصریح کرد: زائران مى‌توانند در صورت نداشتن وقت کافى براى انتخاب گوسفند و خرید آن وجه مورد نظر را به صورت نقدى به گروه‌هایى که در محل مستقر هستند پرداخته و رسید گوسفند تحویل گیرند.
وی از مردم خواست حتى‌الامکان گوسفندان نذرى خود را به صورت زنده اهدا کنند تا در این صورت کمک زیادى به طرح توسعه مسجد در بخش‌هاى مختلف شود.
مسئول واحد فروش احشام حسینیه اعظم زنجان یادآور شد: امسال واحد فروش احشام حسینیه اعظم زنجان طبق سال‌هاى گذشته براى فروش و خرید گوسفندان نذرى چک شخصى افراد دریافت نمی‌شود.
وی متذکر شد: همشهریان گوسفندان نذرى خود را به این مکان مقدس اهدا مى‌کنند که به دلیل ازدیاد نذورات، حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا مشهور شده است.
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز برنامه‌های دهه نخست محرم در حسینیه اعظم خبر داد و بیان داشت: برنامه های این دهه هر شب از ساعت هشت شب در مسجد حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: سخنران این دهه حجت‌الاسلام  برگی و مداحان آن یوسف شبیری، مهدی رسولی و حاج علیرضا بیگدلی هستند.
در سال گذشته و سوگواری هشتم ماه محرم 11 هزار و 482 راس دام نذری توسط عاشقان سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به هیئت حسینیه اعظم زنجان اهدا شده بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول