اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان:

ناتوی فرهنگی مصداق منکر است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: ناتوی فرهنگی خود مصداق منکر است که باید در مقابل آن به شایستگی ایستادگی کرد.

ناتوی فرهنگی مصداق منکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد بیات ظهر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در همدان، با بیان اینکه چهارمین روز از هفته بسیج مزین به نام "تذکر لسانی، فرهنگ فاطمی و رسالت زینبی" است، اظهار کرد: از اولویت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بهره‌گیری از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی ادارات و سازمان‌های گوناگون است.
وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه عنوان کرد: در سطح استان همدان 116 شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات، 55 شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های صنفی و 425 هسته معتمدین در هیئت‌های مذهبی در قالب شورای امر به معروف و نهی از منکر عهده‌دار این موضوع مهم هستند.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت هنرمندان و اهل دانش و پژوهش و نیز با آسیب‌شناسی در سطح موضوع امر به معروف و نهی از منکر 27 نفر از هیئت‌های علمی در زمینه پژوهش امر به معروف و نهی از منکر وارد شده‌اند و به رسالت پژوهش می‌پردازند.
وی با بیان اینکه پایه و اساس حرکت امام حسین (ع) در نهضت کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر و نیکی‌ها و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است که موجب استقرار انضباط اجتماعی  و عالی‌ترین مدل دموکراسی در جهان می‌شود.
بیات متذکر شد: بیداری اسلامی در عصر حاضر ناشی از امر به معروف و نهی از منکر است چراکه بر پایه این دو اصل مسلمانان در برابر ظالم ایستادند که با این وصف اگر در کشورهای کمونیستی و اروپایی شاهد اهتزاز پرچم محمد رسول‌الله (ص) هستیم، به دلیل احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه اساس تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، احیاگری و زنده کردن سنت نبوی و پیام سیدالشهدا (ع) است، گفت: هدف در این راستا، اشاعه فرهنگ دینی و تقویت بنیه اعتقادی است.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان با تأکید بر لزوم تعمیق بصیرت دینی در جامعه اظهار کرد: ناتوی فرهنگی خود مصداق منکر است که باید در مقابل آن به شایستگی ایستادگی کرد که این مهم نیازمند ترویج تفکر عاشورایی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز بیان کرد: قیام عاشورا در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و تنها نباید در مراسم عزاداری این واقعه به ذکر مصیبت و گریستن بسنده کرد اما در بیان همه حقایق آن از جمله امر به معروف و نهی از منکر کم‌کاری کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بیان کرد: بازار اگر حس مسئولیت اول انقلاب را همواره با خود به همراه داشته باشد، مشکلات حل می‌شود که در این راستا توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در حال طرد شدن است، توسط بازاریان بسیار مهم است.
رئیس مجمع امور صنفی همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته بسیج گفت: در حال حاضر بسیج و بسیجی جایگاه ویژه و خاص خود را پیدا کرده است و همه ما باید بسیجی‌وار در حفظ ارزش‌های اسلامی کوشا باشیم.
علیرضا شمس در پایان با اشاره به تشکیل 55 شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های صنفی همدان خاطرنشان کرد: در رابطه با تذکر لسانی این مهم باید از مرحله شعار به مرحله عمل برسد که در این زمینه نقش اصناف و بازاریان برجسته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول