اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نیر:

قاچاق کود شیمیایی در نیر متوقف می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: با اجرای طرح نقشه‌برداری از اراضی دیم و آبی شهرستان نیر قاچاق کود شیمیایی در این شهرستان متوقف می‌شود.

قاچاق کود شیمیایی در نیر متوقف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عبادالهی پیش از ظهر امروز جلسه کمسیون مبارزه با قاجاق کالا و  ارز شهرستان نیر اظهار داشت: نقشه برداری از اراضی دیم و ابی شهرستان نیر آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق کود شیمیایی و هر گونه سوء استفاده افراد، نقشه‌برداری از اراضی دیم و آبی شهرستان از طریق دستگاه جی پی اس آغاز شده که با اتمام این نقشه برداری از قاچاق کود شیمیایی جلوگیری خواهد شد.
به گفته فرماندار شهرستان نیر برای زمین‌های دیم در هر هکتار 25 کیلوگرم کود و برای زمین‌های آبی در هر هکتار 50 کیلو گرم کود شیمیایی اختصاص می‌یابد.
این مسئول با اشاره به ترانزیتی بودن جاده نیر به سوء استفاده قاچاقچیان در حمل وسایل خود از این مسیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نظارت جدی دستگاه‌های ذیربط به خصوص نیروی انتظامی عرصه برای فعالیت قاچاقچیان در این منطقه تنگ شده است.
فرماندار شهرستان نیر با اشاره به اینکه شهرستان نیر مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل به استان‌های همجوار به شمار می‌رود ضرورت مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی به عنوان یک رسالت عظیم نباید اجازه دهد قاچاقچیان از طریق مبادی رسمی و غیر رسمی به این شهرستان و سایر نقاط اردبیل کالاهای مختلف قاچاق کرده و به خرید و فروش غیر قانونی آن اقدام کنند.
وی بسیاری از آفات مزارع در سال‌های اخیر را ناشی از استفاده نا‌آگاهانه کشاورزان از کودهای شیمایی و آفات گیاهی غیر استاندارد اعلام کرد و افزود: بیش از 95 درصد کالاهای قاچاق کالاهای غیر استاندارد و دارای کیفیت پایین است که خریداران نیز باید در خرید اینگونه کالاها دقت کنند.
این مسئول با بیان اینکه با اقدامات دولت در حوزه اقتصادی بسیاری از زمینه‌های قاچاق در کشورمان در حال از بین رفتن است، بیان داشت: با آزادسازی قیمت انرژی و انواع سوخت به نرخ واقعی امکان قاچاق کالا به حداقل رسیده است.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول