اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

رعایت ادب در اجرای معروف ضروری است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: نخستین کاری که می‌خواهیم در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم رعایت احترام و ادب نسبت به طرف مقابل است.

رعایت ادب در اجرای معروف ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام سید اکبرمیرصفی سه‌شنبه شب در همایش تذکر لسانی، بصیرت و بیداری اسلامی در مسجد الغدیر خورموج اظهار داشت: امروز رسالت ما روحانیون و مبلغین نسبت به گذشته خیلی بیشتر است و یکی از برنامه‌های ستاد کار فرهنگی و برنامه‌های آموزشی احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
مبلغ اعزامی حوزه علمیه قم افزود: معروف و منکر دارای بار اجتماعی است که در حوزه علوم اجتماعی از آن به عنوان ارزش و ضد ارزش یاد می‌شود، نتیجه آنکه واجب باید اول به صورت یک ارزش اجتماعی درآمده باشد تا امرالهی بدان تعلق بگیرد.
میرصفی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر کس می‌خواهد امر به معروف کند باید شیوه وی هم معروف باشد زیرا امر به معروف یک کار حساسی است و باید با تدبیر انجام شود که مهم‌ترین آن تذکر لسانی است.
وی گفت: نخستین کاری که می‌خواهیم در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم رعایت احترام و ادب نسبت به طرف مقابل است.
میرصفی بیان داشت: آگاهی دادن یکی از شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است و باید این کار را تدریجا آغاز کنیم.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام است و اجرای آن موجب برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به منزله واکسیناسیون جامعه و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی است، گفت: بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر برای تمام جوامع ضرورت تام دارد، از این رو کسانی که به اجرای این فریضه الهی اقدام می‌کنند، باید خود نیز دارای ویژگی‌های ارزنده‌ای باشند تا کلام و سخن آنها در دیگران اثر بخشد و با به کارگیری روش‌ها و شیوه‌های صحیح تربیتی که موافق روح و طبع افراد است، زمینه هدایت آنها را فراهم کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول