اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

برخی با ابزار مهدویت در صدد محو ولایت فقیه هستند

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز برخی جریانات با نام دین و استفاده از ابزار مهدویت به جنگ با نائب امام زمان رفته‌اند که در این راستا باید فضای روشنگری را ایجاد کرد.

برخی با ابزار مهدویت در صدد محو ولایت فقیه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی عصر امروز در مراسم رهیافتگان امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نجات اسلام و احیای سنت پیامبر گرامی اسلام با شعار امر به معروف و نهی از منکر به جنگ با حاکمان جور و ستم رفتند و ادامه این مسیر را از دیگران خواستار شدند.
وی گفت: امام(ع) به جنگ کسانی رفتند که با استفاده از ابزار دین به مبارزه با اصل دین آمده بودند و متأسفانه جامعه نیز نسبت به این امر بی‌تفاوت بود.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز نیز برخی جریانات به صورت هدفمند با استفاده از ابزار دین در مقام ریشه‌کنی اصل دین برآمده‌اند به همین دلیل باید با بصیرت و هوشیاری اتفاقات و فعالیت‌ها را رصد کرده و به مقابله با آنها برخاست.
وی با اشاره به تصدی کرسی خلافت به دست افراد نالایق و ناکارآمد بعد از رحلت حضرت رسول(ص) گفت: تفکر بازی با دین و به دست گرفتن اوضاع سیاسی کشور به دست افراد نالایق از موضوعاتی است که به خاطر سکوت جامعه ایجاد می‌شود.
فلاحی افزود: بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر باعث شد افرادی مثل مغیرةبن شعبة که مرتکب فساد اخلاقی و عمل نامشروع بود حاکمیت کوفه را در دست بگیرد که این امر جای تأسف دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: زمانی که خواص جامعه نیز درگیر آفت‌هایی چون رفاه‌زدگی و دنیاطلبی شوند در آن صورت طی نیم قرن مسیر تاریخ تغییر می‌کند و باید شاهد قربانی فرزند رسول خدا به منظور بیداری جامعه باشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین آفت‌ها امروز نیز جامعه ما را تهدید می‌کند که باید در این زمینه مراقب، آگاه و هوشیار بود.
وی گفت: اوایل انقلاب اسلامی با شعار ایثار و شهادت هشت سال جنگ تحمیلی را از سر گذراندیم و بعد از آن به دلیل بی‌توجهی به مسئله فرهنگ، نخستین مظاهر بدحجابی بعد از سال 68 نمود یافت که البته نسبت به امروز بسیار خفیف‌تر بود.
فلاحی ادامه داد: بعد از جنگ نسبت به مسئله فرهنگ بی‌توجهی شد و در هشت سال دوران سازندگی وقتی صحبتی از کم‌کاری در این زمینه می‌شد باید با تمسخر وزرا مواجه می‌شدیم.
وی گفت: وقتی سخن از تخصیص بودجه فرهنگی برای فعالیت‌هایی در این زمینه می‌شد وزرای مربوطه در دوران سازندگی بحث ایجاد مراکز آموزش عالی و سرمایه‌گذاری فرهنگی در این زمینه را مطرح می‌کردند که البته دوران اصلاحات محصول آن بود چرا که فعالان این عرصه تربیت‌یافتگان همین دانشگاه‌ها بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در دوران اصلاحات شاهد علنی شدن مظاهر فساد دولتی بودیم و اتفاقات ناخوشایندی چون سخن از تظاهرات علیه خدا، زیر سئوال بردن قرآن و نهج‌البلاغه و... به میان آمد.
وی تأکید کرد: برای مثال خاتمی با حضور در بلوچستان واژه "ولی" را به معنای "دوست" مطرح کرده بود و گفته بود که مردمی‌ترین حکومت در طول تاریخ حکومت شیخین بوده است!.
فلاحی خاطرنشان کرد: کسانی که در کودتای سقیفه ولایت را تنها گذاردند همان‌هایی هستند که در جریان فتنه به خاطر برخی مصلحت‌اندیشی‌ها به صورت شفاف موضع‌گیری نکردند و امروز نیز داعیه اصولگرایی دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت جریان‌های انحرافی پرداخت و گفت: طرح این مطلب که امام زمان(عج) ظهور کرده و ما فقط باید ایشان را پیدا کنیم و از آن جا که دیگر در عصر غیبت قرار نداریم پس لزومی به تبعیت از ولی فقیه نیست، از مصادیق ضربه به دین با نام دین است.
به گفته این استاد حوزه و دانشگاه باید امروز مراقب استفاده از ابزار مهدویت به منظور جنگ با نائب امام زمان (عج) و با نام دین بود که در این راستا باید فضای روشنگری را ایجاد کرد.
وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم انتقال بصیرت به نسل جوان و آماده‌سازی آنها برای مقابله با انواع انحرافات گفت: باید در راستای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کافی و وافی صورت پذیرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول