اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار ایلام:

تعاونی‌های مرزنشین در انجام امورات محوله کوتاهی نکنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام با بیان اینکه تعاونی‌های مرزنشین نقش تعیین کننده‌ای در فعالیت‌های تجاری دارند،گفت: تعاونی‌های مرزنشین در انجام امورات محوله کوتاهی نکنند.

تعاونی‌های مرزنشین در انجام امورات محوله کوتاهی نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در نشست مبادلات مرزی با انتقاد از فعالیت برخی از تعاونی‌های مرزنشین اظهار داشت: تعاونی‌های مرزنشین چابک‌تر از گذشته در اجرای امورات محوله تلاش کنند.
وی ادامه داد: تعاونی‌های مرزنشین نقش تعیین کننده‌ای در فعالیت‌های تجاری از جمله واردات تجاری داشته که باید استمرار داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: بر اساس قانون تعاونی‌‌های مرزنشین 65 قلم کالا شامل مواد غذایی و غیر خوراکی با تعرفه مشخص گمرکی می‌توانند وارد کنند که باید این امر را محقق کنند.
عسگری تصریح کرد: افزون بر این قانونگذار خدمات و تسهیلات مطلوبی را به این بخش واگذار کرده که باید از این فرصت‌ها استفاده شود.
معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام گفت: به‌عنوان مثال قانونگذار تعرفه گمرکی مواد غذایی را 100 درصد و تعرفه گمرکی سایر کالاها را بین 30 تا 50 درصد حذف کرده است.
وی ادامه داد: این فرصت خوب و مطلوبی برای تعاونی‌های مرزنشین استان ایلام است تا به امر واردات کالا برابر قانون اقدام کنند.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس تعاونی‌های مرزنشین نباید به راحتی از کنار آموزش‌های علمی و تخصصی برای بهبود وضعیت تجاری بگذرند.
توجه نکردن به بنیه مالی تعاونی‌های مرزنشین، استفاده نکردن از ظرفیت‌های مرزنشین در وارد کردن سایر کالاها و بی‌توجهی به ضرورت تشویق و تنبیه برای فعالیت بهتر از جمله مواد مورد بحث در این نشست بود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول