اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

واردات بیش ‌از حد خدمت نیست بلکه خیانت است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: واردات بیش‌ از حد خدمت نیست بلکه خیانت است.

واردات بیش ‌از حد خدمت نیست بلکه خیانت است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چنگیز اصلانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قانون کار دومین قانون مترقی بعد از قانون اساسی کشور و به عنوان قانون مادر نامیده می‌شود و تصویب این قانون پس از گذشت 10 سال در سال 1369 مصوب شد.
وی افزود: امروز شاهد گذشت 21 سال از تصویب قانون کاری هستیم که همواره دستخوش تغییرات است و ما به عنوان کارگرانی که در کنار کارفرمایان خود فعالیت می‌کنیم بر این باور هستیم که قانون کاری که اصل مشکلاتش در ماده ۷ است و از سال 74 تاکنون نیز توسط قراردادهای موقت در حال از بین رفتن است نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه بر مشکلات قشر کارگر نیز افزوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان خاطرنشان کرد: دستمزهای واقعی طبق ماده 41 قانون کار پرداخت نمی‌شود و طبق ماده 27 قانون کار که یک زمان اعتقاد داشتیم با انقلاب، کارفرما نمی‌تواند خود اقدام به اخراج کارگران کند، با قراردادهای موقت نابود شده و نماینده‌ای که در مجلس شورای اسلامی بپا خاسته و پرچم اصلاح قانون کار را به دست گرفته، باید مقصود خود را بیان کند.
وی بیان کرد: این نماینده باید هدف خود را مشخص کند و بداند که هرگز نمی‌تواند 3 هزار میلیارد تومان بر باد رفته را برگرداند، قیمت تمام شده را پایین آورد و جلوی واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت را پایین بیاورد، اما می‌خواهد قانون کار را اصلاح کند!.
اصلانی ضمن خطاب قرار دادن مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: قصد آنها از اصلاح قانون کار تنها تصویب قانون اخراج کارگران توسط کارفرماست یعنی می‌خواهند همان قانون قرون وسطی و برده‌داری را اجرا کنند و می‌خواهند این قانون را به یک بخشنامه عادی چند ماده‌ای تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند قانون کار را تغییر دهند، نخست خواستار برداشتن قراردادهای دائمی هستند و در مرحله دوم می‌خواهند ماده 41 قانون کار را برداشته و دستمزد کارگران را توسط کارفرما بدهند تا کارفرما در هر زمانی بتواند کارگر خود را اخراج کند که هم‌اکنون قراردادهای موقت این کار را می‌کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اذعان کرد: همچنین نمایندگان درصدد هستند تا بیمه‌های اجباری را برداشته و کارفرمای مقصر تحت هیچگونه پیگیری قانونی قرار نگیرد که این قانون بدون مصوبات لازم دیگر بودن یا نبودنش تأثیری به حال قشر کارگر ندارد.
وی افزود: ما زمانی افتخار می‌کردیم که با انقلاب قانون کار را به تصویب رساندیم ولی مسئولین می‌خواهند این را نیز از ما بگیرند، کارگرانی که 20 سال برنامه دولت را هدایت کرده، کار یدی و کار تولیدی انجام دادند و بار تولیدات جامعه را به دوش کشیدند، امروز هیچگونه صحنه سیاسی ندارند در حالی که شهیدان، جانبازان، ایثارگران و اسیران این کشور از قشر کارگر و ضعیف جامعه بودند.
اصلانی اظهار داشت: از صدقه سر کارگران است که امروز مسئولین و نمایندگان به پست‌های مهم و جایگاه‌های سیاسی رسیدند و حال برای قشر کارگر قانون کار هر روز تغییر می‌کند و با اعتراض کارگران ما را متهم به کلی‌گویی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما نتوانسته‌ایم نسبت به جمعیت کارگر کشور در مجلس حضور داشته باشیم و اختیار را به مسئولینی داده‌ایم که هر طور می‌خواهند با ما رفتار می‌کنند و این سبب بروز اقتصاد بیماری شده که از دلایل آن واردات کلان قانونی و قاچاق بی‌رویه و بدون استاندارد از کشورهای آسیایی، مالیات‌ها و هزینه‌های کلانی که به کارخانه‌ها فشار وارد می‌کند و تبلیغاتی که صدا و سیمای ما برای کالاهای خارجی انجام می‌‌دهد، خود نابود کننده مصرف تولیدات داخلی را فراهم می‌کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار کرد: مدیران بدون مهارت به مسئولیت کارخانه‌ها گماشته می‌شوند و کارخانه‌ها با عدم نقدینگی مواجه بوده و تسهیلات بانکی به آنها داده نمی‌شود چراکه بازار رقابت نامردانه است.
وی در پایان گفت: نبود فرهنگ و عرق ملی برای استفاده از کالاهای داخلی و ترویج مصرف محصولات خارجی از عوامل بسیار تأثیرگذار در افزایش مشکلات موجود کارگران است و باید بدانیم که با وضع موجود طی سه سال آینده تأمین اجتماعی قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نبوده و باید کاسه گدایی به دست بگیریم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول