اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز خبر داد:

انهدام سه باند قاچاق موادمخدر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز از شناسائی و انهدام سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در استان‌های تهران و البرز خبر داد.

انهدام سه باند قاچاق موادمخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار علیرضا اکبرشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی آبان امسال در شش عملیات متفاوت بالغ بر 620 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان‌ها کشف شد که در این راستا 680 نفر دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون بیش از پنج تن مواد مخدر در این استان‌ها کشف شد که در این راستا 15 باند توزیع مواد مخدر منهدم شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است، ‌افزود: در این راستا مأموران نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز هفت هزار نفر را دستگیر کردند.
این مسئول گفت: از این تعداد 300 نفر قاچاقچی، 59 نفر حمل کننده، ‌بالغ بر شش هزار نفر توزیع کننده مواد مخدر و 320 نگهدارنده مواد مخدر بودند که برای تمام این افراد پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.
اکبرشاهی ادامه داد: از این قاچاقچیان 54 دستگاه خودرو و یک قبضه اسلحه گرم نیز کشف شد.
وی گفت: طی ماه گذشته همچنین در چندین عملیات جداگانه و در حوزه استحفاظی این استان قریب به هفت میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که در این راستا 123 نفر دستگیر و 34 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز گفت: براساس برآوردهای انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون  159 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را در سطح استان داشتیم.
اکبرشاهی ارزش ریالی این کالاها را 100 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا 246 پرونده تشکیل، 160 دستگاه خودرو توقیف و 800 نفر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز این کالاها را شامل، دارو، سیگار، تنباکو، فرآورده‌های نفتی و مشروبات الکلی عنوان کرد.
اکبرشاهی در ادامه سخنان خود از شناسایی و دستگیری سه باند حمل مشروبات الکلی در این استان‌ها خبر داد و عنوان داشت: در یک ماهه گذشته در سه عملیات موفق شدیم سه باند حمل کننده مشروبات الکلی را در این استان‌ها شناسایی کنیم.
وی افزود: در این راستا مأموران موفق شدند مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی را کشف و تعداد پنج نفر از این افراد را دستگیر و سه خودرو را نیز توقیف کنند.
به گفته فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز این مشروبات از استان‌های غربی کشور وارد این استان شده بود که قبل از توزیع موفق به کشف آن شدیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود همچنین از دستگیری اعضای یک شرکت هرمی در کرج خبر داد و گفت: با اقدامات پلیسی و همچنین بررسی‌های انجام شده 14 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در محل مورد نظر دستگیر شدند که از آنان تعدادی کتاب و سی‌دی‌های مربوط به این شرکت نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز همچنین از قتل دو کودک در کرج خبر داد و افزود: پدران این دو کودک به دلیل مصرف شیشه اقدام به قتل فرزند خود کرده‌اند که هم اکنون قاتلان تحویل قانون شده‌اند.
اکبرشاهی همچنین از شناسایی باند سارقان خودرو و داخل خودرو در البرز خبر داد و گفت: در این راستا هشت نفر دستگیر شدند که همگی معتاد به مواد مخدر بوده و هنگام دستگیری مشغول مصرف مواد مخدر بودند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول