اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های کاراته جام باشگاه‌های جهان؛

ایران تنها با 4 تیم کاراته وارد میدان شد

خبرگزاری فارس: تیم کاراته چهارگانه آقایان خود را برای رویارویی با حریفانشان در رقابت‌های کاراته جام باشگاه‌های جهان آماده می‌کنند.

ایران تنها با 4 تیم کاراته وارد میدان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دومین دوره کاراته جام باشگاه‌های جهان از روز شنبه در سالن باغ چیلار المپیک استانبول با حضور 13 کشور ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، عربستان، فرانسه، الجزایر، اسپانیا، لیبی، ازبکستان، مصر، تونس، بوسنی هرزگوین، هند و سان‌مارینو و 46 باشگاه، 16 تیم در بخش بانوان و 30 تیم در بخش آقایان آغاز شد.
در دومین دوره کاراته جام باشگاه‌های جهان کشور ترکیه میزبان مسابقات با 16 تیم دارای بیشترین رده تیمی را از آن خود کرد و ایران نیز با چهار تیم ( آقایان) در این رویداد جهانی حضور داشت.
جالب اینکه قهرمان سال گذشته باشگاه پلیس مصر و تیم پر قدرت استودنسکی صربستان نیز در این دوره از مسابقات حاضر نبودند.
لازم به ذکر است، بیاز تکیم ترکیه نایب قهرمان دوره قبل و تورونجو تکیم دارنده جایگاه سوم سال گذشته در این رقابت‌ها همان مراحل ابتدایی حذف شدند.
تیم مناطق نفت خیز جنوب با ترکیب مهران بهنام‌فر، مسلم زین‌الدین، مازیار الهامی، سعید فرخی، منصور حسن بیگی، حامد امیری نصب و احمد نواصر تیم فولادمبارکه سپاهان که برای دومین سال متوالی به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارد با ترکیب مهدی دولی خانی، نادر جودت، ابراهیم حسن بیگی، سامان حیدری، امیر امیری، هادی عرب، مجید خسروی تیم نام آوران گلساران گیلان با ترکیب حامد زیگساری، وحید حسنی‌پور، رسول هم‌رنگ، اشکان نوروزی، اشکان مژدهی، میلاد شادرو و محمدرضا عابدی محزون و دانشگاه آزاد اسلامی تنها با شش نفر ورزشکار و با ترکیب سعید حسنی پور، حسن غفاری، دانیال غره ویسی، میلاد یاری، سعید احمدی و محسن خسرو بیگی به عنوان نمایندگان ایران در این پیکارها پای گذاشتند.

**در دور اول رقابت‌ها؛
کاراته کاهای تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل باشگاه فسان ار سن مارینو با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیدند.
در ادامه رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان مناطق نفت خیز جنوب در دیدار نخست مقابل نماینده الجزایر باریکه به برتری سه بر یک رسیدند که برای تیم مناطق در این بازی سعید فرخی ، مازیار الهامی و حامد امیری نسب به پیروزی دست یافتند.
ابراهیم حسن بیگی نیز برابر حریف خود شکست خورد و با توجه به برتری سه بر یک تیم مناطق نفت خیز، مهران بهنام فر به میدان نرفت.
 تیم گلساران گیلان با نتیجه سه بر صفر تیم المنزه نماینده لیبی را شکست داد.
تیم کاراته سپاهان دور نخست را با قرعه استراحت سپری کرد.

**دور دوم رقابت‌ها؛
تیم دانشگاه آزاد در پیکار دوم در مقابل نماینده ترکیه دو بر یک به پیروزی رسید و سعید احمدی (هفت بر یک) و حسن غفاری (دو بر یک) مردان پیروز تیم دانشگاه آزاد در مصاف با کاراته‌کاهای ترکیه بودند و سعید حسنی پور( سه بر سه ) و دانیال قره ویسی(یک بر یک ) کار خود را با تساوی به اتمام رساندند.
میلاد یاری پنجمین کاراته کای تیم دانشگاه آزاد نیز  پس از اطمینان از برد تیمش به روی تاتامی نرفت.
تیم گلساران رشت دیگر نماینده کشورمان نیز با قبول شکست دو بر سه از نماینده ترکیه کاپیتان کاراته اسپور کلوب از دور رقابت‌ها کنار رفت و این تیم حریف سپاهان در دور بعدی شد.
فولاد سپاهان نیز پس از استراحت در دور نخست در مرحله دوم مقابل باشگاه جی اس پی الجزایر با سه پیروزی مهدی دولی خانی، نادر جودت و مجید خسروی و تساوی ابراهیم حسن بیگی با نتیجه سه بر یک شکست داد.
مناطق نفت خیز جنوب نیز پس از برتری برابر نماینده‌ای از کشور میزبان سوسورلوک بلدیه اسپور گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت.

**دور سوم رقابت‌ها؛
دانشگاه آزاد در مرحله یک چهارم نهایی در برابر نماینده کشور الجزایر باشگاه ام بیرتوتا صف آرایی کرد و با حساب دو بر یک بازی به نفع نماینده کشورمان به پایان رسید.
میلاد یاری بار دیگر به دلیل قطعی شدن پیروزی تیمش به روی تاتامی نرفت و تیم دانشگاه آزاد به عنوان نخستین نماینده ایران جواز حضور در جمع چهار تیم برتر را کسب کرد.
تیم مناطق نفت خیز جنوب در دور سوم در مقابل یین و یانگ اسپانیا با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست یافت و در این دیدار سعید فرخی، مازیار الهامی و مسلم زین‌الدین به سه پیروزی دست یافتند و مهران بهنام فر نیز تنها بازنده تیم نفت در این دیدار بود.
تیم سپاهان در مرحله سوم در مقابل سوسورلوک بلدیه اسپور ترکیه قرار گرفت و با پیروزی در مقابل این تیم به جمع چهار تیم برتر راه یافت تا برای حضور در فینال تیم قدرتمند سارکل فرانسه را در مقابل داشته باشد.

**دور چهارم رقابت‌ها؛
تیم کاراته فولادمبارکه‌ سپاهان، صدرنشین جدول رده‌بندی سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف تیم سارکل فرانسه که با ترکیبی از نفرات ملی پوش این کشور گام در مسابقات گذاشته بود، رفت و با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد تا فینالیست دومین دوره رقابت‌های کاراته جام باشگاه‌های جهان شود، برای فولادی‌ها در این دیدار مهدی دولی خانی، ابراهیم حسن بیگی و امیر امیری، سه کاراته‌کای پیروز تیم فولادمبارکه سپاهان مقابل تیم سارکل فرانسه بودند و سامان حیدری تنها کاراته‌کای این تیم بود که بازنده تاتامی را ترک کرد.
همچنین تیم مناطق نفت خیز جنوب با شکست تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کاراته جام باشگاه‌های جهان، به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه یافت. 
نفتی‌ها نیز با پیروزی سه بر یک مقابل تیم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دومین تیم ایرانی به فینال این رقابت‌ها راه یافته و حریف فولاد مبارکه سپاهان در دیدار نهایی شدند.

*روز یکشنبه ششم آذرماه 90 دیدار فینال
در آخرین روز این رقابت‌ها و در یک فینال تمام ایرانی  جام باشگاه‌های جهان دو تیم فولادمبارکه سپاهان و مناطق نفت خیز جنوب مقابل هم صف آرایی کردند که در نهایت تیم فولادمبارکه سپاهان موفق شد با شکست دادن تیم نفت عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
ابراهیم حسن بیگی از تیم فولاد مازیار الهامی را مغلوب کرد، مهدی دولی‌خانی (فولاد مبارکه سپاهان) با منصور حسن بیگی (مناطق نفت خیز جنوب) به تساوی رضایت دادند و سعید فرخی (مناطق نفت خیز جنوب) با مجید خسروی به تساوی رسیدند.
مسلم زین‌الدین از تیم مناطق نفت خیز هم نتیجه را به سامان حیدری از تیم فولاد مبارکه سپاهان واگذار کرد.
بر همین اساس تیم سپاهان با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد.  
تیم سپاهان برای رسیدن به فینال پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان کشورهای الجزایر، ترکیه و فرانسه را شکست داده بود.
در پایان این رقابت‌ها پس از تیم فولاد مبارکه سپاهان، مناطق نفت خیز جنوب عنوان دوم را کسب کرد و تیم‌های ترکیه و فرانسه به صورت مشترک در مکان سوم ایستادند.
در جدول رپه شارژ باشگاه سوسورلوک اسپور ترکیه که پس از صعود نفت به فینال به جدول رپه شارژ راه یافته بود ابتدا با نتیجه سه بر دو مقابل تیم باریکه الجزایر به پیروزی رسید و در دیدار بعدی دو بر صفر یین یانگ اسپانیا را شکست داد تا حریف تیم دانشگاه آزاد اسلامی که بازی‌های بسیار خوبی را در این مسابقات پشت سر گذاشته بود در دیدار رده‌بندی شود.
در این رقابت تیم دانشگاه آزاد با نتیجه سه بر دو مغلوب سوسورلوک بلدیه اسپور شد و با از دست دادن عنوان سومی به جایگاه پنجم رسید.
در آن سوی جدول رده رپه شارژ تیم کاپتان اسپور کلوب با حساب سه بر یک جی اس پی الجزایر را از پیش رو برداشت و در دیدار بعدی با نتیجه سه بر صفر مقابل سارکل فرانسه شکست خورد و تیم سارکل در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش بانوان 16 تیم حضور داشتند که تیم پلیس مصر قهرمان دوره گذشته امسال حضور نداشت و باشگاه توزلا کلوپ بوسنی و هرزگوین نایب قهرمان دوره گذشته در دور نخست به باشگاه الاهلی مصر باخت و ال انتاج الحربی مصر و ایوب اسپور ترکیه سوم‌های سال گذشته در این دور از مسابقات حضور نداشتند.
کوجالی کاگیت اسپور کلوب ترکیه قهرمان شد پندیک دوگوش اسپور کلوب ترکیه دوم شد و تیم‌های سارکل فرانسه و کاسکی اسپور ترکیه به رتبه سوم مشترک دست یافتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول