اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رئیس جمهور در ستاد راهیان نور‌:

راهیان‌نور با موافقت رئیس‌جمهور‌ ثبت معنوی ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد راهیان نور گفت: با موافقت رئیس جمهور، به زودی راهیان نور ثبت معنوی ملی می‌شود.

راهیان‌نور با موافقت رئیس‌جمهور‌ ثبت معنوی ‌می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدجمال علی‌الحسینی ‌‌‌در ستاد راهیان نور استان کرمان اظهار داشت: نکته مهم و نهفته در جریان انقلاب اسلامی، توجه و اعتماد امام خمینی (ره) به جوانان است.
وی انقلاب اسلامی ایران را حاصل زحمات روحانیت به ویژه امام راحل و حضور جوانان عنوان کرد و بیان داشت: در جریان دفاع مقدس نیز همین گونه بود، تمام فرماندهان جنگ را جوانان تشکیل می‌دادند.
علی‌الحسینی ابراز داشت: جامعه هدف اردوهای راهیان نور جوانان هستند و تاکنون در زمینه شناخت دوران دفاع مقدس به نسل جوان تلاش‌های بسیاری شده که از جمله آن میتوان راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور به هفت استان و تمام فصل‌های سال گسترش یافته است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اعزام اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی در غرب و جنوب غرب کشور، زمینه اردوهای راهیان نور دریایی و حضور کاروان‌ها در استان‌های بوشهر و هرمزگان فراهم شده است.
نماینده رئیس جمهور در ستاد راهیان نور از ثبت معنوی ملی راهیان نور به عنوان کاری ارزشمند یاد و تصریح کرد: مراحل این ثبت در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا روزی را به نام راهیان نور در تقویم ملی به ثبت برسانیم و به این منظور 25 اسفندماه همزمان با نخستین روز حضور رهبر معظم انقلاب در هویزه و یا هفت فروردین‌ماه نخستین روز حضور رهبر انقلاب اسلامی در شلمچه پیشنهاد به شورای انقلاب فرهنگی شده است.
علیالحسینی با بیان اینکه در تقویم فرهنگی خارج از کشور تنها دو رویداد دهه فجر و نوروز مورد توجه است، گفت: بر این اساس مقرر شد تا در تقویم برنامه‌های فرهنگی خارج از کشور بحث راهیان نور نیز گنجانده شود.
وی اذعان داشت: به عنوان مثال مادر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی خارج از کشور که از سوی ایران بر پا میشود در ارتباط با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس سخنانی را بیان می‌کند.
علیالحسینی ابراز داشت: همچنین استقلال شاخص فرهنگی راهیان نور از کار گروه‌های فرهنگی استان‌ها و پیوست این شاخص به برنامه‌های فرهنگی ملی از دیگر فعالیت‌های دولت در امر راهیان نور است.
وی راه‌اندازی راهیان نور ادیان الهی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر هموطنان ارامنه، آشوری و کلیمی نیز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام میشوند.
‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول