اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد:

کشت نخیلات در 8 هزار هکتار از اراضی آبپخش

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: 8 هزار هکتار از اراضی آبپخش زیر کشت نخیلات است.

کشت نخیلات در 8 هزار هکتار از اراضی آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز شامگاه دوشنبه در نشست تشکیل تعاونی آب‌بران اظهار داشت: آبیاری نخیلات یکی از مهم‌‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های باغداران و کشاورزان منطقه آبپخش است،‌ زیرا این امر تاثیر مستقیمی بر میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد فعالیت مطلوب شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در توزیع و تقسیم منابع آبی و مدیریت این منابع با توجه به بحران خشکسالی حاکم بر منطقه در سال‌های اخیر بوده‌ایم.
خرم‌روز با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی‌های آب‌بران بیان کرد: تشکیل تعاونی آب‌بران یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مدیریت صحیح منابع آبی است که در برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی نیز به آن تاکید شده است.
بخشدار آبپخش تصریح کرد: هدف از تشکیل تعاونی آب‌بران واگذاری منابع آبیاری اراضی کشاورزی به کشاورزان است و این مهم باعث مدیریت منابع آبی توسط و جلوگیری از هدررفت این منابع می‌شود.
خرم‌روز بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی کشور یکی از برنامه‌های اساسی کشور برای پویایی اقتصاد کشور است و تشکیل تعاونی‌های آب‌بران نقش بسزایی در توسعه و پویایی اقتصاد کشور دارد.
وی ادامه داد:‌ آبپخش یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی است و از دیرباز مسئولان به حل مشکلات و رشد و توسعه کشاورزی در این منطقه توجه داشته‌اند.
این مسئول با بیان اینکه 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش تحت کشت نخیلات می‌باشد، یادآور شد: در این بخش 1.2 میلیون اصله نخل وجود دارد و این بخش بیش از یک سوم تولید خرمای استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
بخشدار آبپخش فعالیت‌های کشاورزی را یکی از مشاغل مهم مردم بخش آبپخش و استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: سالانه قریب به 3 هزار فرصت شغلی به صورت فصلی در باغات منطقه به‌وجود می‌آید و حمایت از کشاورزی پویای این منطقه می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و رفع محرومیت‌های منطقه شود.
وی تصریح کرد: تعاونی آب‌بران در تمامی استان‌هایی که دارای شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی هستند تشکیل می‌شود تا شاهد دخالت و تعامل مردم و کشاورزان در امور مربوط به ایشان باشیم.
خرم‌روز با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در تشکیل تعاونی‌های آب‌بران خاطرنشان کرد: در تشکیل تعاونی‌های آب‌بران باید به شکلی اقدام شود که شاهد احقاق حقوق تمامی کشاورزان و باغداران در این زمینه باشیم و رضایت همگان را به دنبال داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث تقسیم عادلانه سهام در این تعاونی‌ها شود، تقسیم‌بندی سهام بر اساس تعداد نخیلات و مشترکان هر منطقه است.
بخشدار آبپخش بیان کرد: تشکیل تعاونی آب‌بران یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است و امیدواریم با همکاری و هم‌دلی مسئولان سازمان‌های زیر مجموعه این نهاد در استان و شهرستان شاهد اجرای دقیق این طرح باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول