اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی کردستان:

بیشترین جویندگان کار در کردستان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه بیشترین جویندگان کار از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: توجه بیش از پیش کاریابی‌ها به مشاوره شغلی و ساماندهی این قشر از بیکاران در جامعه ضروری است.

بیشترین جویندگان کار در کردستان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی عصر امروز در نشست مشترک بنیادهای توسعه کارآفرینی و کاریابی‌های استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ادغام اخیر وزارتخانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی و به دنبال آن ادغام وظایف و مسئولیت‌های این وزارتخانه‌ها، ضرورت همکاری و تعامل بنیادها و کاریابی‌ها نیز بیش از پیش احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال 1383 خدمات مشاوره شغلی به بیکاران و سوق دادن آنان به سمت فرصت‌های شغلی به کاریابی‌ها به عنوان بخش خصوصی واگذار شده است.

شناسایی فرصت‌های شغلی توسط کاریابی‌ها در کردستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از کاریابی‌ها به عنوان پل ارتباطی بین جویندگان شغل و بازار کار نام برد و تصریح کرد: کاریابی‌ها باید با مراجعه به واحدهای صنعتی، فرصت‌های شغلی را شناسایی و نسبت به فراهم‌سازی بستر اشتغال بیکاران اقدام کنند.
به گفته اسدی، بیشترین جویندگان کار از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و برای رفع این مشکل، توجه بیش از پیش کاریابی‌ها به مشاوره شغلی و ساماندهی این قشر از بیکاران در جامعه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اکثر جویندگان شغلی در جامعه از مهارت‌های کافی برخوردار نیستند، اضافه کرد: ارتباط تنگاتنگ و مستمر با آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای ازسوی بنیادها و کاریابی‌ها درراستای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی متناسب با نیاز بازار کار می‌تواند به عنوان اهرمی مناسب جهت ساماندهی جویندگان شغلی در جامعه باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: کاریابی‌ها می‌توانند در بحث استاد شاگردی ورود پیدا کنند که در آن صورت فرد هم می‌تواند کسب درآمد کند و هم آموزش رایگان کسب و کار ببیند.
اسدی همچنین ایجاد بستر اجرای بند (و) ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه را نتیجه پیگیری‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از طریق وزارت متبوع دانست  و تصریح کرد: با کمک دولت و پیگیری‌های این اداره کل، کاریابی‌ها بیشتر از گذشته قادر به فعالیت هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول