اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

صنعت نفت آماده خودکفایی می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: با تلاش متخصصین داخلی صنعت نفت کشور برای خودکفایی آماده می‌شود.

صنعت نفت آماده خودکفایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز با اشاره به وجود منابع عظیم خدادادی و ترکیبی در کشور اظهار داشت: وجود منابع سرشار طبیعی به عنوان ذخایر اول دنیا از شاخص‌های کشور محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه وجود هوش و استعداد در نیروهای انسانی در ایران که در سایر کشورها کمتر وجود دارد از ویژگی‌های ایران است، افزود: امروز کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته اما هنوز کافی نیست.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز شاخص‌های متعددی وجود دارد که اگر کسب نکنیم نمی‌توانیم به قدرت اول منطقه تبدیل شویم، تصریح کرد: برای رسیدن به این شاخص‌ها فرصت و زمان کافی نداریم.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه اول منطقه در میان 25 کشور باید با سرعت حرکت کنیم، ادامه داد: با وجود ارزش بازاری بالای نفت و گاز در کشور هنوز به اهداف خود در این زمینه دست نیافته‌ایم.
وزیر نفت با اعلام اینکه برای توسعه صنعت نفت یک برنامه با جهش پرسرعت تهیه شده است، گفت: در یک گام برنامه پنجم توسعه برای تحرک جدی در راستای توسعه این صنعت، فعالیت‌هایی صورت گرفته است.
قاسمی با اشاره به اینکه با درآمد حاصل از صنعت نفت می‌توان زیرساخت‌های کشور را توسعه داد، از وجود صنعت نفت در ایران به عنوان یک ابزار جدی برای مقابله با دشمنان نام برد و افزود: به دلیل وجود تکنولوژی خارجی در این صنعت کشورهای غربی تصور می‌کنند با این تحریم‌ها می‌توانند این صنعت را فلج کنند.
وی با بیان اینکه از نظر جهانی و عمومی شاید این فکر صحیح باشد و توانسته باشند ما را فلج کنند، اظهار داشت: اما خوشبختانه با وجود نیروی توانمند و با استعداد و اقداماتی که در این راستا انجام گرفته، در این زمینه ایران مشکلی ندارد.
به گفته وی امروز برای تامین کالا به ویژه در صنایع بالادستی نفت و گاز، این توانمندی باید در مراکز فناوری کشور وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: امروز تردید نداریم که این جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه ایران است و ما باید پیروز و خودکفا از این جنگ خارج شویم.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت نفت کشور برای خودکفایی به فناوری و توسعه تکنولوژیکی نیاز دارد، اظهار داشت: در برنامه پنجم، وابستگی ایران و صنعت نفت به خارج از کشور کاهش می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها، صنعت نفت ایران با فناوری بومی اداره خواهد شد، گفت: هیچ کشوری به این فکر نمی‌کند که بتواند از این آزمون سخت بیرون بیاید اما ملت ایران با همت و فکر بسیجی و تکیه بر دانش‌محوری از این آزمایش‌ها سربلند بیرون خواهد آمد.
وی وجود صنعت دیزل سنگین در کشور را از نیازمندی‌های صنعت نفت در کشور عنوان کرد و افزود: این صنعت نقش تعیین کننده‌ای در کالای تامین کننده صنعت نفت کشور دارد که امیدواریم با کار علمی و فنی توسعه آن با سرعت بیشتری انجام شود.
وی وجود موتورهای دیزل را از شاخص‌های توسعه کشور بیان کرد و افزود: ‌این موتورها هم از شاخص‌های توسعه کشور و هم از نیازمندی‌هایی است که می‌تواند از نظر حمل و نقل زمینی، دریایی و در صنعت نفت و گاز کشور به کار آید.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول