اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آئین بهره‌برداری از بزرگترین طرح بنزین‌سازی کشور عنوان کرد

احمدی‌نژاد: " 0 تا 100 " درآمدهای نفتی باید به جیب ملت برود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: صفر تا ۱۰۰ درآمدهای نفتی باید به جیب ملت برود نه اینکه از مجموعه چرخه تولید و صدور نفت بیشترین سهم به بیگانگان برسد و پول اندکی به جیب ملت برود.

احمدی‌نژاد: " 0 تا 100 " درآمدهای نفتی باید به جیب ملت برود
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان مرکزی، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که در آئین بهره‌برداری از بزرگترین طرح بنزین‌سازی کشور در شازند سخن می‌گفت، بهره‌برداری از طرح‌های توسعه فاز ۲ پالایشگاه امام خمینی این شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: نفت از سرمایه‌‌های عظیم ملت ایران است که باید از آن بیشترین ارزش افزوده را به دست آوریم و گام اول در این راستا تولید فرآورده‌ها در داخل کشور است.

رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در حوزه نفت و گاز در کشور صورت گرفته و سال ۸۵ قریب ۷۵ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می‌شد که اگر این منحنی ادامه پیدا می‌کرد ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف می‌شد اما الان به کمتر از ۶۰ میلیون لیتر رسیده‌ایم.

احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر تولید ما معادل مصرف ماست درحالی که ناوگان حمل و نقل ما بیش از دو برابر شده و ۶ میلیون خودرو به ۱۴ میلیون خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه باید در گام بعدی به سمت عدم صدور نفت خام حرکت کنیم، تصریح کرد: باید بجای صدور نفت خام، بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی را صادر کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به طراحی و ساخت مجموعه‌های پالایشگاهی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در طراحی و مهندسی پالایشگاه تقریباً به خودکفایی رسیده‌ایم و در ساخت قطعات ۵۷ درصد و در نصب قطعات بالای ۹۰ درصد پیشرفت داریم اما این نباید هدف نهایی باشد و باید به صددرصد برسیم.

احمدی‌نژاد افزود: امروز فرصت و ظرفیت عظیمی برای حضور متخصصین و پیمانکار ایرانی در بازارهای جهانی بوجود آمده و باید مهندسی و پیمانکاری نفت را وارد بازارهای کنیم.

"تقریبا در تمام ملاقات‌ها و سفرها با فهرست بلندی از تقاضاهای کشورها مواجه هستیم که مهمترین آنها نفت و گاز است و آنها به دلیل ارزانی قیمت کار ایرانی و نداشتن بار سیاسی و برخورداری از بار مثبت فرهنگی طالب خدمات ما هستند."

وی ادامه داد: وزارت نفت باید از تولید و پیمانکاری داخلی حمایت کند و به سوی صدور خدمات فنی و مهندسی نفت به جهان حرکت کنیم تا واقعا صنعت نفت ما ملی شود.

رئیس جمهور گفت: صفر تا ۱۰۰ درآمدهای نفتی باید به جیب ملت برود نه اینکه از مجموعه چرخه تولید و صدور نفت بیشترین سهم به بیگانگان برسد و پول اندکی یعنی 25 درصد ارزش افزوده به جیب ملت برود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر قیمت نفت هر لیتر ۱۱5 دلار است باید به علاوه ارزش افزوده آن برای ملت سودآور باشد و در آن صورت می‌توانیم بگوئیم که صنعت نفت واقعا ملی شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش به موضوع ساخت کشور اشاره کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌ها را در راستای سازندگی فعال کنیم و در سایه خودباوری و خودکفایی می‌توان به موفقیت رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه باور داریم به سرعت می‌توان به قدرت اول جهان در عرصه اقتصاد تبدیل شویم مقابله به موانع در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلات بر موانع همواره وجود دارند و کاری که بدون مواجهه با موانع انجام شود، شیرینی و سازندگی بدنبال ندارد.

احمدی‌نژاد افزود: ارزش و شیرینی کار ماندگار به ایستادگی در برابر سختی‌ها و تلاش برای رفع مشکلات موانع است و بازی دشمنان هم برای این است که ملت ایران از ظرفیت و اراده حرکت به سوی سازندگی برخوردار است و در مسیر درست حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد جبهه فرعی از بیان دلیل اصلی دشمنی خود طفره می‌روند و بازی فریب را در عرصه جهانی به راه انداختند درحالی که ریشه اصلی دشمنی آنها با ما دستیابی ما به پیشرفت‌های علمی و خودکفایی و همین طرح‌های اقتصادی و عمرانی است که با اتکا به خودباوری انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور در همین راستا به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و دست‌آوردهای ارزشمند آن اشاره کرد و گفت: امروز مصرف انرژی در کشور کاهش یافته و انرژی در بخش تولید سرمایه‌گذاری می‌شود که باید این مسیر را ادامه دهیم و مادامی که همدلی و اتحاد و خودباوری داشته باشیم و نگاه ما به افق امیدوارانه باشد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: ما مدعی هستیم که پیرو انسانی هستیم که مظهر عشق و عدالت و اراده و ایستادگی و کار و تلاش و سازندگی و مادامی که در این مسیر حرکت می‌کنیم قطعا پیروزی‌های بزرگ نصیب این ملت بزرگ ایران خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، رستم قاسمی وزیر نفت در سخنانی از افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور تا پایان برنامه و همچنین افزایش بیش از دوبرابری تولید گاز از میادین مشترک خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر کاهش مصرف گازهای همراه در کشور متذکر شد: به زودی اولین پالایشگاه صددرصد ساخت داخل در مجموعه عظیم پارس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شعبانی‌فرد استاندار مرکزی نیز پیش از سخنان احمدی‌نژاد در این مراسم سخنرانی کرد و مجموعه اقدامات دولت در سفرهای استانی را خط بطلانی به افکار منفی‌گرایانه نسبت به این سفرها دانست و گفت که دولت‌های نهم و دهم با ارائه خدمات صادقانه طرح‌های رهگشا و اثرگذار که منشأ تحول در کشور اجرا کرده‌اند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک حضور داشت، ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی گزارشی از روند اجرایی طرح توسعه فاز دو پالایشگاه امام خمینی شازند ارائه کرد که بر اساس آن روزانه ۵/۴ میلیون لیتر بنزین سوپر وارد مدار تولید می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول