اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان:

آب شرب 18 هزار خانوار روستایی گیلان برقرار شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به دلیل بارش برف در گیلان 92 روستا به دلیل نوسانات برق دچار بی‌آبی شده بودند که اکنون آب شرب 18 هزار و 230 خانوار این روستاها برقرار شده است.

آب شرب 18 هزار خانوار روستایی گیلان برقرار شد
محمدعلی فرامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب روستایی در پی بارش برف، اظهار داشت: به دلیل نوسانات برق ناشی از بارش برف، 92 روستای زیرپوشش شرکت آبفار گیلان دچار مشکل بی‌آبی شده بودند که با تلاش نیروها این مشکل برطرف شده است.
وی روستاهای مشکل‌دار را در شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل و لاهیجان عنوان کرد و بیان داشت: پس از تشکیل کمیته بحران در ساعات اولیه و نیز کمیته‌های کاری و پس از پیگیری‌های فراوان، مشکل کمبود آب تمام روستاها برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت آبفار گیلان افزود: بازگشایی راه ارتباطی تمام مجتمع‌ها و ایستگاه‌های متأثر، استفاده از دیزل ژنراتور در نقاط حادثه دیده، کمک در برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در شبکه‌های برقی از جمله اقدام‌های این شرکت بوده است.
وی با تصریح بر اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل آب شرب روستاهای مذکور برطرف شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی مشکل آب شرب 18 هزار و 230 خانوار این روستاها برطرف شده و پس از پایش و کنترل نهایی کیفیت و سلامت، از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
فرامینی، گیلان را استان پرآبی دانست و اذعان داشت: به دنبال تنوع‌بخشی و متنوع کردن تامین منابع آب هستیم و وجود دریا یکی از مزیت‌های استان در این راستاست.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 300 روستا در استان زیرپوشش شرکت آبفار نیستند، خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد هر ساله تعدادی از این روستاها را وارد عرصه کرده و زیرپوشش قرار می‌دهیم و هر جا که روستایی اعلام آمادگی کند خدمات بهتری در آنجا انجام می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 88 درصد روستاهای گیلان از آب شرب و سالم برخودار هستند، به وضعیت اجرای طرح آبرسانی بیش از یک‌هزار روستا در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طرح آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان یکی از افتخارات این استان است.
وی افزود: بزرگ‌ترین طرح آبرسانی در قالب استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در گیلان انجام می‌شود و مشابه این طرح در هیچ جای کشور وجود ندارد.
فرامینی با بیان اینکه برای افق 1404 باید به یک‌میلیون و 50 هزار نفر آبرسانی شود، تصریح کرد: مؤلفه‌هایی که برای این طرح بزرگ دیده شده، از نظر تکنولوژی و کارهای زیربنایی با بسیاری از سازه‌های آبی کشور قابل قیاس بوده و منحصر‌به‌فرد است.
وی ادامه داد: با اقدام‌هایی که صورت گرفته زیرساخت‌های این پروژه بزرگ در استان انجام شده است و بیش از 53 حلقه چاه و بالغ بر 56 هزار مترمکعب مخازن زده شد.
فرامینی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 900 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و 26 روستا که مشمول طرح مذکور هستند، 628 روستا از خدمات و آب شرب این طرح استفاده می‌کنند.
مدیرعامل آبفار گیلان زمان آغاز اجرای طرح آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان را از سال 75 عنوان کرد و گفت: از سال 82 آهنگ شتاب این پروژه به ویژه در دولت نهم و دهم بیشتر شده است.
وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به 110 روستای دیگر در دست اقدام است و انتظار می‌رود تا هفته دولت امسال این روستاها آبرسانی شوند و بخشی از تعهدات خود را به سرانجام برسانیم تا طرح جامع به پایان برسد.
فرامینی با اشاره به اینکه روستاهای مشمول طرح جامع آبرسانی به بیش از یک‌هزار روستا در مناطق جلگه‌ای قرار دارند، تصریح کرد: این روستاها از نظر ارتفاعی شبیه به‌هم هستند و تعدادی از روستاها نیز بالاتر از این محدوده قرار دارند.
فرامینی انجام پروژه‌های کوچک و استانی را در کنار طرح جامع مذکور عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی آبرسانی در تعداد زیادی از این روستاها انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول