اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کوهنوردی کرمان:

کرمان‌ از مراکز شناخته شده صخره‌نوردی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمان گفت: صخره‌نوردی استان کرمان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است، اگر در فدراسیون برنامه‌ریزی و اهداف خاصی برای این رشته دنبال شود، کرمان به عنوان یک پایگاه و مرکز شناخته شده مطرح و محسوب می‌شود.

کرمان‌ از مراکز شناخته شده صخره‌نوردی است
علی‌اکبر مشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ‌فارس در کرمان با اشاره به گذشته رشته صخره‌نوردی و کوهنوردی در کرمان اظهار داشت: این رشته طی چند سال گذشته صاحب بسیاری از امکانات و زیر‌ساخت‌های موجود شده است.
وی افزود: چند سال گذشته امکاناتی مانند صخره، سالن و دیواره در استان وجود نداشت اما اکنون در شهر کرمان علاوه بر وجود فضای اختصاصی برای ورزشکاران این رشته‌، امکانات اولیه و زیر‌ساخت‌ها نیز فراهم شده و مربیان با‌ دانشی نیز در ساعت و زمان‌های مشخص تمرینات ورزشکاران کرمانی را زیر نظر دارند و آنها را برای حضور در میدان‌ها و مسابقات مختلف آماده می‌کنند.
مشرفی با اشاره به انجام طرح استعدادیابی در مدارس‌ استان کرمان گفت: صخره‌نوردی کرمان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است‌ به شکلی که اگر در فدراسیون برنامه‌ریزی و اهداف خاصی برای این رشته دنبال شود، کرمان به عنوان یک پایگاه و مرکز شناخته شده و مطرح محسوب می‌شود.
وی با اعلام خبر فعال بودن این رشته در شهرستان‌های استان کرمان بیان داشت: اکنون بسیاری از شهرستان‌ها از امکانات اولیه این رشته برخوردار هستند.
رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمان با اشاره به وجود برخی مشکلات مالی در هیئت افزود: برنامه‌ها و اهدافی را برای پیشرفت بیشتر این رشته ورزشی مد نظر داریم، اما به دلیل همین مشکلات مالی نمی‌توان آنها را رسانه‌ای کرد.
مشرفی با بیان اینکه تقویم و برنامه‌ریزی مناسبی را برای کوهنوردی و صخره‌نوردی استان کرمان تهیه و تنظیم کرده‌ایم، گفت: از ابتدای حضور  در این هیئت بیش از 75 درصد از این اهداف و برنامه‌ها در هیئت اجرایی شده‌اند و در صورت تأمین اعتبار لازم و حمایت از این رشته قطعا سایر برنامه‌های مورد نظر به خوبی اجرا می‌شوند.
وی با بیان اینکه در انتظار برگزاری مجمع فدارسیون کوهنوردی و صخره‌نوردی هستیم، تصریح کرد: مجمع طی روزهای آتی برگزار می‌شود تا با مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون برنامه‌ها و اهداف خود را با وی در میان گذاشته و مطابق با اهداف فدراسیون برنامه‌های خود را در کرمان پیش ببریم.
مشرفی با اشاره به کسب عنوان‌های مختلف آسیایی توسط ورزشکاران زن و مرد استان کرمان در قالب تیم ملی در مسابقات آسیایی عنوان کرد: کرمان در این رشته استعدادهای بسیاری دارد، اما چنانچه ما به دنبال رسیدن به عنوان‌های قهرمانی در میدان‌های مختلف هستیم، باید با تأمین نیازهای ورزشکاران و همچنین افزایش امکانات زمینه‌ساز موفقیت‌های ورزشکاران خود باشیم.
وی با اشاره به حضور 35 درصد صخره‌نوردان کرمانی در تیم ملی گفت: این مسئله نشان‌دهنده پیشرفت این رشته در استان کرمان است و امیدوارم تا با حمایت مسئولان، ورزشکاران استان همواره در میدان‌های مختلف کوهنوردی و صخره‌نوردی موفق و سربلند باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول