اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین‌بار؛

تیم کوهنوردی کردستان قله بارونتسه هیمالیا را فتح کرد

خبرگزاری فارس: دبیرهیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان گفت: تیم هیئت کوهنوردی استان کردستان برای نخستین بار قله بارونتسه هیمالیا را با موفقیت فتح کرد.

تیم کوهنوردی کردستان قله بارونتسه هیمالیا را فتح کرد
عبدالله فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این تیم پنج نفره کردستانی در 18 مهرماه سال جاری از استان کردستان به دوقله مراپیک و بارونتسه که از قله‌های مرتفع هیمالیا هستند، اعزام شدند.
دبیر هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: این تیم با دو شعار کمک به جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند تا بتوانند بار دیگر بر قله‌های دانایی و توانایی بایستند و گرامیداشت یاد و خاطره زنده یادان محمد اوراز، سامان نعمتی و مقبل هنرپژوه ارتفاعات هیمالیا را فتح می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این تیم کوهنوردی یکم ماه جاری ابتدا برای آمادگی بیشتر توانست با موفقیت قله مراپیک به ارتفاع 6 هزار و 550 متر را فتح کند.
به گفته فاتحی، تیم کوهنوردی کردستان صبح روز ششم آبان ماه جاری توانست با موفقیت و در شرایطی سخت به قله بارونتسه با ارتفاع 7 هزارو 129 متر را صعود کنند و این افتخار را در کارنامه هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان به ثبت برسانند.
دبیرهیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی تصریح کرد: تیم کوهنوردی استان بعد از روزها کوهپیمایی توانست این دو قله را با موفقیت و در شرایطی بسیار سخت فتح کنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد و برای ورزش ایران به ویژه کردستان افتخاری دیگر را کسب نمودند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 میلیون تومان هزینه صعود کوهنوردان شده است، افزود: تیم کوهنوردی کردستان با حمایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی و اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان نخستین تیم کوهنوردی در کشور است که به صورت خودکفا این قله‌ها را فتح نمودند.
فاتحی در پایان این صعود افتخارآفرین را به ملت ایران، اعضای تیم و خانواده‌های این ورزشکاران تبریک گفت و افزود: سید واسع سید موسوی به عنوان مدیر فنی و کاپیتان تیم از سنندج، شهرام نعمتی کوهنورد قروه‌ای، جبار سلیمانی کوهنورد دیواندره‌ای، آرش امام جمعه کوهنورد سقزی و سینا ندایی به عنوان پزشک اعضای تیم کوهنوردی کردستان در این صعود را تشکیل داده‌اند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول