اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد:

اعزام 1200 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 1200 روحانی و مبلغ دینی به مناسبت ماه محرم‌الحرام به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می‌شوند.

اعزام 1200 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد از روحانیان و مبلغان در مساجد شهری و روستایی استان به تبلیغ دین، پیام‌رسانی نهضت عاشورا، تبیین درس‌ها و عبرت‌های واقعه کربلا و آگاه‌سازی مردم اقدام می‌کنند.
وی افزود: اعزام روحانی به روستاها و شهرهای استان یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه محرم است که امسال نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و نیازسنجی در استان، هر یک از روحانیان اعزامی در محل‌ها و مساجد تعیین شده حضور می‌یابند.
فتاحی ادامه داد: اقامه نماز جماعت، تبیین احکام شرعی، برپایی کلاس‌های آموزش و تفسیر موضوعی قرآن کریم، پاسخ به شبهات دینی و آشنایی مردم با سیره و روش ائمه اطهار(ع) از جمله فعالیت‌هایی است که روحانیان در این ماه انجام می‌دهند.
این مسئول با تاکید بر مسجد محوری در عزاداری‌ها گفت: به روحانیان و مسئولان هیئت‌های مذهبی تاکید شده که مسجد‌محوری در عزاداری‌ها به عنوان یک شاخص مطلوب و مناسب مورد توجه قرار گیرد.
فتاحی با اشاره به آسیب‌شناسی عزاداری امام حسین(ع) توسط مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی بیان کرد: عزاداری‌های محرم باید متناسب با فرهنگ اصیل عاشورا باشد چرا که ورود آسیب‌هایی چون خرافه، بدعت و اغراق‌گویی در مداحی‌ها سبب آسیب جدی به این فرهنگ شده و تاثیر آن را کمرنگ‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: همایش‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی ویژه مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی در زمینه تاریخ عاشورا، مقتل‌شناسی، شناسایی تحریفات و آسیب‌های عزاداری در راستای برگزاری پرشورتر برنامه‌های ماه محرم برپا شده است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار هیئت مذهبی در استان فعالیت می‌کنند که بیش از دو هزار و 700 هیئت مذهبی دارای کد بوده و ثبت شده‌اند و بقیه نیز در دست ثبت هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول