اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

علما در صف مقدم دفع تبلیغات سوء دشمن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: علما و روحانیون در صف مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و تبلیغ سوء آنها قرار دارند.

علما در صف مقدم دفع تبلیغات سوء دشمن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در همایش علما، فضلا و روحانیت اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجتمع فدک اردبیل و در آستانه ماه محرم اظهار کرد: روحانیون و علما می‌توانند با تبلیغ شایسته دین اسلام و معرفی آن به مردم بسیاری از آسیب‌ها را در نطفه خفه کنند و اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو به چهره دین و اسلام خدعه و خدشه‌ای وارد کنند.
وی با اعلام اینکه تبلیغات اسلامی همه ساله در آستانه ماه محرم به عنوان ماه عزای حسینی و فرصتی شایسته برای تبلیغ احکام و شریعت اسلام این همایش‌ها را برگزار می‌کند، تصریح کرد: ما امسال برنامه‌هایی را قبل از ماه محرم، حین این ماه و بعد از ماه عزای حسین تدارک دیده‌ایم که با شکوه و عظمت خاص برگزار می‌کنیم.
این مسئول یکی از اصلی‌ترین این برنامه‌ها را بحث آسیب‌ها و مسایل مربوط به عزاداری اعلام کرد و افزود: عزاداری استان اردبیل با کمترین آسیب شکلی و محتوایی روبه‌روست اما در همایش‌ها و برنامه‌های استقبال از ماه محرم امامان جمعه و بزرگان دین موارد انحرافی و آسیب‌های عزاداری سیدالشهدا را بیان می‌کنند تا مبادا با دست زدن به چنین مسایلی شک و شبهه‌ای به ساحت مقدس ائمه اطهار وارد شود.
ستوده با اعلام اینکه چند سالی است در قالب کارگروه‌ها، نشست‌ها، پودمان‌های علمی موارد انحراف و آسیب را در عزاداری با حضور علما، مداحان و شعرا و سردستگان عزاداری مورد بررسی قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: مراقبت از عزاداری سنتی و وارد نشدن موارد جدید و بدعت‌ها از جمله اهداف و برنامه‌های ماست.
وی گفت: در کنار سوگواری و عزاداری ما در ستاد شئون فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی با تشکیل کمیته‌هایی سعی کردیم حتی بر مولودی‌خوانی‌ها و میلادیه‌ها نیز نظارت کنیم تا مبادا انحرافی در این موارد نیز به وجود آید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان اردبیل بیش از یک هزار و 806 مسجد و 630 روحانی دارد که به دلیل کمبود روحانی در این ایام قرار شده است مبلغان و روحانیونی از قم اعم از اوقاف، دفتر تبلیغات و حوزه علمیه قم به استان اردبیل اعزام شوند تا به مناطق روستایی و محروم و دورافتاده برای تبلیغ اعزام شوند.
ستوده هجمه سنگین ترفندهای استکبار جهانی را خاطرنشان و اظهار کرد: دشمن امروز در فضای سایبری و مجازی 80 هزار شبهه را در 600 عنوان علیه شیعه تبلیغ می‌کند که برای مقابله با چنین هجمه سنگین تعیین استراتژی دقیق تبلیغ و ترویج چهره واقعی دین و رخدادهای تاریخی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
وی در پایان سخنان خود تبلیغ چهره به چهره را در این زمینه بسیار کارآمد و تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: علما و روحانیون باید قدر منابر ماه محرم و دیگر ایام تبلیغ و ترویج دین را بدانند و از این فرصت در راستای شهبه‌زدایی از چهره دین استفاده کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول