اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران خبر داد:

درخشش مازندران در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران از درخشش این استان در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

درخشش مازندران در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی
اکبر عالمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اهداف سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اظهار کرد: این دوره از رقابت‌های علمی در راستای تقویت فرهنگ خلاقیت و نوآوری میان جوانان و تشویق پژوهشگران جوان به حضور پررنگ و مؤثر در میادین علم و فناوری در تهران برگزار شد.
وی افزود: اصلی‌ترین هدف برگزاری این جشنواره شناسایی، جذب و معرفی جوانان پژوهشگر و صاحب اندیشه بود.
عالمی عنوان کرد: جشنواره جوان خوارزمی آوردگاهی مهم برای تجلی استعدادهای علمی و پژوهشی نسل جوان میهن اسلامی و از جمله رویدادهایی است که انگیزه تلاش و خلاقیت را در بین جوانان و نوجوانان بارور و شکوفا می‌سازد.
عالمی در مورد کیفیت برگزاری جشنواره سیزدهم گفت: در این جشنواره از یک هزار و 701 طرح در 14 گروه تخصصی و پنج محور پژوهشی ثبت‌نام شد که پس از بررسی یک هزار و 184 طرح برای بررسی و ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارسال شد.
وی تصریح کرد: این طرح‌‌ها در گروه‌های تخصصی برق و کامپیوتر، مکانیک، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، صنایع شیمیایی، زیست‌شناسی، زیست فناوری و علوم پایه، پزشکی، فناوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، علوم اجتماعی، هوافضا، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری و رباتیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 53 طرح به عنوان برترین‌ها موفق به دریافت جایزه شدند.
عالمی تعداد طرح‌های تولیدی مازندران را 2 هزار و 152 طرح عنوان و اظهار کرد: از این تعداد طرح 145 طرح به مرحله دفاع حضوری استانی دعوت شدند که در نهایت 27 مورد به عنوان طرح منتخب کشوری معرفی شده که دو طرح "فیوز ایمنی سنگ فرز" و "بررسی تحلیلی نقاشی‌های سقانفار و میزان تأثیرپذیری آن از فرهنگ و زندگی مردم" از مازندران حائز رتبه‌های برتر جشنواره سیزدهم شدند.
وی اضافه کرد: طرح نخست متعلق به اذعانی از مرکز آموزش از راه دور رهروان دانش تنکابن و طرح دوم مربوط به میکائیل مقیم‌پور بیژنی از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا بابل است که هر دو در سطح دانش‌آموزی بودند.
مسئول نمایندگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مازندران درخشش استان در این جشنواره را مرهون تلاش، همت و استعدادها و قابلیت‌های علمی دانش‌آموزان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم اهتمام نهادهای آموزشی و پژوهشی استان بازهم شاهد درخشش در جشنوارههای آینده باشیم.
به گزارش فارس، حائزین رتبه‌های برتر جشنواره جوان خوارزمی از تسهیلات ادامه تحصیل بدون کنکور و عضویت در ستاد نخبگان کشور بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول