اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

خرده فرهنگ‌های شهری ناشی از تصرف اراضی حاشیه شهرهاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان ایلام ‌بروز خرده فرهنگ‌ها، گسترش جرائم حاشیه‌نشینی، ‌سرقت،‌ قاچاق‌ و فساد اخلاقی را از جرائم ناشی از تصرف اراضی حاشیه شهر و ساخت و سازهای غیر‌مجاز دانست.

خرده فرهنگ‌های شهری ناشی از تصرف اراضی حاشیه شهرهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از کرماشاه، فارس نوری در آیین اختتامیه چهارمین کارگاه منطقه‌ای علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در هتل پارسیان کرمانشاه‌ اظهار کرد: حضور نمایندگان سایر ادارات استان در این کارگاه آموزشی سبب می‌شود تا بحث پیشگیری از وقوع جرم در بقیه ادارات و ارگان‌ها نیز مطرح شود و آن‌ها هم با موضوع پیشگیری از وقوع جرم آشنا شوند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام که به نمایندگی از روسای دادگستری استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان در این مراسم سخنرانی می‌کرد، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان ادارات دیگر سبب می‌شود بدنه نظام و دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی نیز به فکر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باشند و برای این مسئله مهم راهکار ارائه دهند.
وی موضوع مورد بحث کارگروه استان ایلام در این کارگاه 2 روزه را بحث زمین‌خواری عنوان کرد و گفت: زمین‌خواری از موضوعات و جرائم بزرگ اجتماعی است که در تمام کشور مصداق ملی دارد.
نوری ادامه داد: تصرف و تخریب جنگل‌ها و مراتع و تبدیل آن‌ها به زمین کشاورزی، تصرف اراضی حاشیه شهر و ساخت و سازهای غیر‌مجاز و تبدیل مزارع کشاورزی به مناطق مسکونی از مصداق‌های بحث زمین‌خواری است که در این کارگروه بررسی شد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: از مشکلات تصرف و تخریب جنگل‌ها و مراتع، آلوده شدن محیط زیست و کاهش سطح اراضی ملی است.
وی بروز خرده‌فرهنگ‌ها، گسترش جرائم حاشیه‌نشینی، ‌سرقت،‌ قاچاق‌ و فساد اخلاقی را از جرائم ناشی از تصرف اراضی حاشیه شهر و ساخت و سازهای غیر‌مجاز دانست.
نوری اضافه کرد: کاهش تولیدات کشاورزی و دامی ثمره مهاجرت روستاییان به شهرهاست.
رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: طولانی بودن سخنرانی مقدماتی و فشردگی برنامه‌ها در این کارگاه 2 روزه، از انتقادهایی بود که به این کارگاه وارد است.
وی پیشنهاد کرد: عنوان آموزشی و تمرینی از این کارگاه برداشته شود و کارگاه، رویه عملیاتی پیش بگیرد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.
شایان ذکر است، چهارمین کارگاه منطقه‌ای علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شب گذشته با حضور امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، ‌معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، روسای دادگستری‌های استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان و کردستان و جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در هتل پارسیان شهر کرمانشاه به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول