اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

شیعیان در مجالس حسینی برای فرج امام عصر(عج) دعا کنند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به همایش شاعران و مداحان اهل بیت (ع) گفت: ‌از همه شیعیان و دوستداران اهل البیت (ع) درخواست دارم مهم‌ترین، نخستین و آخرین حاجت خود را فرج موفور السرور حضرت ولی الله الاعظم بدانند و در این دو ماه محرم و صفر در مجالس حسینی با انابه و تضرع به درگاه خداوند متعال، فرج آن حضرت را درخواست کنند.

شیعیان در مجالس حسینی برای فرج امام عصر(عج) دعا کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام این مرجع تقلید آمده است: سلام بر حسین و سلام بر فرزندان و یاران باوفای حسین؛ سلام بر عزاداران و سوگواران امام حسین علیه السلام؛ سلام بر شاعران و مدیحه‌سرایان دربار آسمانی امام حسین علیه السلام؛ سلام بر شما عزیزانی که افتخار بزرگ شاعری و مداحی و نوکری آن حضرت را دارید و با سرودن اشعار، تاریخ را دگرگون می‌کنید و راه و رسم زندگی و فداکاری و ایثار‌گری را به جهانیان نشان می‌دهید. شما در حقیقت دانشجوی دانشگاه عالی و جهانی عاشورا هستید؛ دانشگاهی که میلیون‌ها نفر در طول تاریخ در آن تحصیل کرده و پیر و جوان، زن و مرد، عالم و جاهل و شهر‌نشین و صحرانشین در آن با کمال خضوع و خلوص شرکت کرده و درس‌ها و پیام‌های انسان‌سازش را شنیده و به دیگران هم ابلاغ کرده‌اند.
در ادامه این پیام تصریح شده است: دانشگاهی که در آن بزرگانی همچون شیخ مفید‌ها، شیخ طوسی‌ها، علامه مجلسی‌ها و ده‌ها دانشمند برجسته و ممتاز و هزاران شهید، به حضور خود در این مدرسه‌ نورانی آسمانی افتخار می‌کردند و همه از برکات آن بهره‌مند و از خوان نعمت گسترده‌ دربار حسینی علیه السلام برخوردار بودند. یکی از قشرهای عزیزی که در دانشگاه باعظمت عاشورا مخلصانه انجام وظیفه می‌کند، طبقه مقدس و عزیز شاعران و مداحان است که در مواقف بزرگ، مداحی و شعر آنها اثرگذار بوده و در دفاع از حق، نقش آنها ماندگار و بسا یک شعر آنها جامعه‌ای را عوض کرده و انقلابی را به وجود آورده است.
در بخش دیگری دیگری از این پیام آمده است: مسلمانان آزادیخواه جهان، فرزدق‌ها و سید حمیری‌ها و دعبل‌ها و محتشم‌ها و دیگر شاعران حماسه‌سرا را فراموش نمی‌کنند. اشعار آنها ارواح مرده را زنده می‌سازد و روح تازه به کالبد جامعه می‌دمد. خوشبختانه امروز هم در جامعه‌ کربلایی ما، شاعران و مدیحه‌سرایان بزرگی هستند که با اشعار خود، هدف قیام امام حسین علیه‌‌السلام را زنده نگه می‌دارند و در ایفای خدمت به اسلام و مذهب، امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت‌های اسلامی موفق هستند و این افتخار بزرگ را ذخیره‌ی آخرت خود می‌دانند. اینجانب گردهمایی شاعران و مداحان را در مرکز حوزه علمیه و عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و روضه‌ی منوّره کریمه اهل بیت علیهم السلام گرامی داشته و از همه این عزیزان می‌خواهم که رسالت و پیام عاشورا را به گوش جهانیان و مردم ستمدیده برسانند و آنان را به عظمت این قیام مقدس و وظیفه‌ی خطیر امروز مسلمانان آگاه نمایند و قدر مجالس حسینی را که محل نزول فرشتگان الهی است بدانند، که در حقیقت این مجالس دارالبرکة، دارالشفاء و دارالرّحمة هستند.
در این پیام آمده است: ای کاش حقیر هم افتخار جاروکشی چنین مجالسی را پیدا می‌کردم و با همه عزاداران در غم بزرگ سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام شریک می‌شدم. در خاتمه از همه شیعیان و دوستداران اهل البیت علیهم السلام درخواست دارم مهم‌ترین، نخستین و آخرین حاجت خود را فرج موفور السرور حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا بدانند و در این دو ماه محرم و صفر در مجالس حسینی با انابه و تضرع به درگاه خداوند متعال، فرج آن حضرت را درخواست کرده که فرمودند:  «و اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم.» انشاء‌الله تعالی خداوند متعال باقی‌مانده غیبت را برما ببخشد و جهان را به نور ظهور منتقم عاشورا و طالب ثارالله منوّر بفرماید و غم‌ها و مشکلات و گرفتاری‌ها را برطرف کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول