اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

پیشگیری از وقوع جرم نشانگر پیشرفته بودن نظام است

خبرگزاری فارس: ‌معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در یک جامعه، علامت توسعه و پیشرفتگی آن جامعه و نظام است.

پیشگیری از وقوع جرم نشانگر پیشرفته بودن نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیین اختتامیه چهارمین کارگاه منطقه‌ای علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، پنج‌شنبه شب با حضور امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، ‌معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، روسای دادگستری‌های استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان و کردستان و جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار شد.
معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این مراسم، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، رسیدن به هدف و ادبیات مشترک در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در شرایط فعلی کشور است.
محمدباقر ذوالقدر اضافه کرد: در این شرایط بیداری اسلامی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو و اسوه انقلاب‌های کشورهای دیگر مطرح است، نباید شاهد وقوع حتی یک جرم در ایران اسلامی باشیم.
وی تاکید کرد: الگو و اسوه بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی در انقلاب‌های فعلی جهان، نباید تحت‌الشعاع آسیب‌های اجتماعی داخلی و وقوع جرائم قرار گیرد.
این مقام قضایی تمرین عملی مباحث مطرح در کارگروه‌های این همایش در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور را مهم ارزیابی و تصریح کرد: موضوعات سرقت، مواد مخدر، زمین‌خواری و سلفیت تبلیغی در این کارگاه 2 روزه مورد بررسی قرار گرفت.
معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این موارد از جرائمی است که در سطح ملی رخ می‌دهند و مصداق ملی دارند.
ذوالقدر در ادامه به بیان نقاط قوت این کارگاه علمی کاربردی پرداخت و گفت: موضوعاتی که در این کارگاه بررسی شد، مباحث مبتلا‌به جامعه بوده و از مطرح‌ترین جرائم در کشور است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه گام اول و دوم فرآیند پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها برداشته شد، زمان کمتری برای گردهمایی سراسری مسئولان این 4 استان در نظر گرفته شد و کارگاه ظرف مدت 2 روز به جمع‌بندی قابل قبولی رسید.
معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم در یک جامعه، علامت توسعه و پیشرفتگی آن جامعه و نظام است؛ اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به فکر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم است، خود بیانگر پیشرفته‌بودن این نظام الهی است.
ذوالقدر مدیریت خوب کارگروه‌ها را بسیار مناسب دانست و افزود: مباحث به نحو مطلوب در این کارگروه‌ها مطرح، بررسی و نتیجه‌گیری شد و راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از وقوع آن جرم و آسیب اجتماعی ارائه شد.
وی حضور فعال مسئولان این چهار استان‌ را از نکات قوت این کارگاه خواند و تصریح کرد: تنها 8 نفر در این کارگاه علمی کاربردی غائب بوده و شرکت نداشته‌اند.
معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پیشنهاد کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شود؛ زیرا جرائم در شهرستان‌ها رخ می‌دهد و شهرستان‌ها نخستین صحنه بروز آسیب‌های اجتماعی هستند.
این مقام قضایی به لایحه تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها اشاره کرد و گفت: این لایحه برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده و امیدواریم تا پایان امسال به تصویب برسد.
در پایان این مراسم از کارگروه استان کردستان به لحاظ شناخت صحیح ابعاد کارخواسته، جامع بودن و عمق اظهار نظرهای کارشناسانه، نحوه پاسخگویی به سؤالات و ابهامات و ابداع و نوآوری در مسائل مختلف،تجلیل شد.
کارگروه استان کرمانشاه نیز به لحاظ جامع بودن و عمق اظهار‌نظرهای کارشناسانه، نحوه پاسخگویی به سؤالات و ابهامات، شناخت صحیح ابعاد کارخواسته و میزان تسلط در ارائه مطالب به عنوان کارگروه برتر معرفی شد.
از کارگروه استان همدان به لحاظ نحوه پاسخگویی به سؤالات و ابهامات، رعایت زمان‌بندی در ارائه مطالب و شناخت صحیح ابعاد کارخواسته تجلیل به عمل آمد.
همچنین کارگروه استان ایلام به دلیل  جامع بودن و عمق اظهارنظرهای کارشناسانه، شناخت صحیح ابعاد کارخواسته و نحوه پاسخگویی به سؤالات و ابهامات برتر شناخته شد.
گفتنی‌است، مدیریت استانی و کارگاهی و نظم و انضباط در همه کارگروه‌ها برجسته و برتر عنوان شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول