اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مهندسی آب و فاضلاب‌:

استفاده از آب سالم برای شرب دام در روستاهای کشور نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استفاده از آب سالم و بهداشتی برای شرب دام در روستاهای کشور را نگران‌کننده دانست.

استفاده از آب سالم برای شرب دام در روستاهای کشور نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید‌مهدی ثمره‌هاشمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع آب‌رسانی روستایی دیسفان گناباد اظهار کرد: این در حالی است که آب شربی که با زحمت فراوان به‌دست می‌آید به طور فزاینده‌ای در روستاها به مصرف دام می‌رسد.
وی بیان کرد: ادامه روند کنونی با توجه به اینکه منابع آبی کشور در حال کاهش بوده و خشکسالی متوالی تهدید‌کننده منابع مذکور است و نگرانی دست‌اندرکاران امور آب را در پی‌داشته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب عنوان کرد: برای تغییر این عادت ناپسند دربین برخی روستاییان اعضای شورای اسلامی،‌ امامان جمعه، مسئولان شهری و روستایی باید چاره‌اندیشی کنند.
ثمره‌هاشمی روستاییان را به صرفه‌جویی در مصرف آب فراخواند و گفت: روستاهایی که خالی از سکنه می‌شود ‌یا مهاجرت می‌کنند زمانی از آب فراوان بهره‌مند بودند و صرفه‌جویی نکردند.
وی تصریح کرد: دولت از طرح‌های آبی حمایت می‌کند اما به دلیل کمبود اعتبار با مشکلاتی روبه‌رو است.
مدیرعامل آب‌ و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز عنوان کرد: با بهره‌برداری از مرحله دوم مجتمع آبرسانی روستای دیسفان گناباد 338 خانوار روستایی در روستاهای کلات‌، محمدآباد‌، فخ و سنجدک از آب سالم بهره‌مند شوند.
محمد دانش‌گر خاطرنشان کرد: دولت برای این مجتمع به طول 18 هزار و 500 متر، 7 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول