اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد:

تسریع در آغاز عملیات احداث باند دوم جاده قم ـ گرمسار

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به دو بانده شدن محور قم ـ گرمسار گفت: حجم بالای تردد وسایل نقلیه به ویژه خودروهای سنگین، دو بانده شدن این محور را ضروری کرده است و باید عملیات مربوط به دو بانده شدن طرح از سمت قم به گرمسار آغاز شود.

تسریع در آغاز عملیات احداث باند دوم جاده قم ـ گرمسار
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در نشست بررسی روند مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، در اجرای طرح‌های عمرانی استان قم ضمن قدردانی از تلاش‌های مؤثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی کشور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سابقه درخشانی در اجرای پروژه‌های عظیم و ماندگار ملی داشته است.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت دادن پیمانکاران توانمند در اجرای طرح‌های عمرانی استان، از طرح حرم تا جمکران به عنوان یکی از طرح‌های مهم قابل واگذاری به قرارگاه خاتم یاد کرد.
استاندار قم به ویژگی‌های این طرح اشاره و تصریح کرد: محور زیارتی فرهنگی پیامبر اعظم (ص) پیوند دهنده دو مجموعه زیارتی مهم شهر یعنی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران محسوب شده و تأثیر شگرفی را در آینده توسعه و عمران و آبادانی شهر خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: این طرح، علاوه بر نقش زیارتی و فرهنگی از لحاظ اقتصادی و گردشگری نیز بسیار مهم بوده و فرصت بسیار مناسب و ایده آلی را برای رونق و پایداری اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده در طرح فراهم می‌کند.
وی به سوابق طرح اشاره و تاکید کرد: از دو سال گذشته پیگیری‌های جدی برای فعال‌سازی پروژه انجام گرفت که در نهایت با فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت و با کمک امکانات استانی، بسیاری از کارهای اجرایی طرح از جمله تملک حدود 2 میلیون متر مربع املاک واقع در طرح، آماده‌سازی مسیر اصلی و تعیین کاربری‌های بدنه به اتمام رسیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور همچنین با اشاره به مشارکت قرارگاه خاتم در سایر پروژه‌های استان، از آماده شدن پیش نویس تفاهم مربوط به مشارکت قرارگاه در اجرای پروژه انتقال آب‌های سطحی ورامین به دشت مسیله خبر داد و افزود: با امضای این تفاهمنامه، به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.
وی به اجرای طرح مترو قم توسط قرارگاه اشاره و تاکید کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر، انتظار می‌رود تا این پروژه مهم با سرعت قابل قبولی اجرا شود.
استاندار قم در ادامه لزوم دو بانده شدن محور قم - گرمسار را یادآور شد و با بیان اینکه حجم بالای تردد وسایل نقلیه به ویژه خودروهای سنگین، دو بانده شدن این محور را ضروری کرده است، گفت: باید عملیات مربوط به دو بانده شدن طرح از سمت قم به گرمسار آغاز شود.
وی به ضرورت ایجاد راه دسترسی مناسب برای محور قم گرمسار اشاره کرد و افزود: اتصال این محور به قم با احداث چند تقاطع غیر‌هم‌سطح، از جمله توافقاتی است که با قرارگاه خاتم صورت گرفته و امیدواریم هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود.
استاندار قم با قدردانی از تلاش دست اندرکاران پروژه انتقال آب به قم، بر لزوم تلاش و جدیت مسؤلان قرارگاه خاتم در سرعت دادن به اجرای پروژه و بهره برداری به موقع از طرح تاکید کرد.
در این جلسه ابوالقاسم مظفری شمس فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در سخنانی با اشاره به دقت و اهتمام قرارگاه در اجرای طرح‌های عمرانی طرف قرارداد، از آمادگی این مرکز برای همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های استان قم خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول