اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی در گردهمایی بزرگ مبلغان:

قدرت‌های غربی از تکثیر اندیشه اسلام ناب در میان کشورها نگرانند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی امنیت جلیلی با بیان اینکه اندیشه اسلام ناب قابلیت جای گرفتن در دل‌ها را دارد، اظهار کرد:قدرت های غربی نگران نفوذ و تکثیر اندیشه و الگوی اسلام ناب در میان کشورها هستند. ‌

قدرت‌های غربی از تکثیر اندیشه اسلام ناب در میان کشورها نگرانند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سعید جلیلی در گردهمایی مبلغان حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار کرد: سؤال اساسی امروز این است که چرا میان انقلاب اسلامی ایران و قدرت‌های بزرگ چالش‌هایی وجود دارد و علت این تقابل 33 ساله چیست؟
وی افزود: قدرت‌های جهانی با تمام سرمایه‌ها و ظرفیت خود وارد میدان شده و تلاش فراوانی در عرصه‌های مختلف برای به انحصار درآوردن قدرت، ثروت، علم و الگوهایی حاکم بر جامعه بشری می‌کنند و دعوای اصلی انقلاب اسلامی نیز با آنها بر سر این موضوع است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مهم‌ترین خطر برای استکبار شکستن این انحصار است، گفت: بسیاری از کشورها مانند هند و پاکستان به سراغ فناوری‌های هسته‌ای رفتند اما با آنها به این اندازه مقابله صورت نگرفت اما تلاش ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای که در چارچوب NPT صورت می‌گیرد برای آنها قابل تحمل نبوده و برای مقابله با آن هزینه می‌کنند.
وی ابراز کرد: امروز حرکت جمهوری اسلامی برای شکستن انحصار قدرت، ثروت و علم توسط آنها تحمل می‌شود اما آن چیزی که برای آنها قابل تحمل در هم شکستن انحصار منطق حاکم بر مناسبات بین‌المللی انحصار الگویی است که از سوی آنها در جوامع جاری است و امروزه انقلاب اسلامی ایران منطق حاکم بر مناسبات بین‌الملل را در هم شکسته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی دعوای انقلاب اسلامی در صحنه بین‌الملل با قدرت‌های جهانی را بر سر همین موضوعات دانست و عنوان کرد: فریادهای آنان به این دلیل است که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران طریقت عصر حاضر را از بین می‌برد و آنها نمی‌توانند این مسئله را بپذیرند.
وی گفت: در این هفته تمام مناسبات و ظرفیت‌های بین‌المللی توسط قدرت‌های استکباری از هر جریان و بستری که توان استفاده از آن بود به کار گرفته شد و از روز جمعه حرکت سنگینی را برای تصویب قطعنامه آژانس انرژی اتمی علیه ایران آغاز کردند و این مورد همانند تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه ایران بود.
جلیلی با بیان اینکه اندیشه اسلام ناب قابلیت جای گرفتن در دل‌ها را دارد، اظهار کرد: قابلیت دیگر این مسئله، پیشرفت برای جوامع بشری است و اکنون اسلام ناب دیگر تنها یک نظریه نیست، بلکه به الگویی عملی تبدیل شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اسلام نشان داده است که مقاومت و پیشرفت توان همراهی یکدیگر را دارند بنابراین مهم‌ ترین تلاش قدرت‌های غربی فعالیت در راستای عدم تکثیر و سربلند کردن این الگو در جهان است.
وی با بیان اینکه الگوی اسلام ناب محمدی در جامعه موجب تولید قدرت می‌شود، گفت: استقامت، حضور و پایداری مردم عراق سبب می‌شود که آمریکا با ذلت از این کشور بیرون رانده شود به همین دلیل استکبار جهانی به دنبال تکثیر نشدن این جریان است.
جلیلی خاطرنشان کرد: با وجود تمام تلاش‌های غرب در این زمینه شاهد هستیم که الگوی اسلام ناب به سرعت در حال تکثیر بوده و به اذعان دشمنان، قدرت منطقه ایران قابل انکار نیست و امروزه ظرفیتی در اختیار جمهوری اسلامی قرار دارد که در اشکال مختلف بروز یافته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انتخاب مردم بسیاری از کشورهای منطقه اسلام خواهد بود، گفت: نگرانی قدرت های غربی در همه جا این است که برگزاری انتخابات آزاد منجر به اسلامی شدن کشورها شود.
وی با تاکید بر مبارزه همگانی با استکبار جهانی ابراز کرد: روحیه ضد صهیونیستی در بسیاری از هیئت‌هایی که از کشورهای اسلامی به ایران سفر می‌کنند دیده می‌شود.
جلیلی در ادامه به رسالت سنگین مبلغین دینی در ایام محرم اشاره کرد و افزود: حفظ الگوی اسلامی اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد زیرا مهم‌ ترین تلاش دشمنان در راستای تخریب چهره این الگو صورت می‌گیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مردم سالاری دینی حاصل از این الگو، یک مردم سالاری واقعی است و انتخابات نمود بارز این الگوست به همین دلیل دشمنان در ایام انتخابات تلاش زیادی برای از بین بردن چهره واقعی مردم سالاری دینی دارند.
وی انتخابات اخیر را نشان‌دهنده یک جمهوریت واقعی دانست و گفت: انتخابات سال 88 مردم سالاری خود را به رخ جهانیان کشید زیرا شرایط به گونه‌ای بود که هیچ کس نمی‌توانست در انتخابات شرکت نکند لذا آنچه به عنوان فتنه ظهور یافت و به تعبیر رهبری، ظلم بزرگی در حق نظام و مردم صورت گرفت برای از بین بردن این ظرفیت ایجاد شده بود.
جلیلی عنوان کرد: قدرت‌های استکباری در صدد هستند که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همین مسائل را مطرح کنند زیرا مشارکت بالای مردمی می‌تواند الگویی پویا برای کشورهای منطقه باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی از مبلغان خواست در زمینه ارائه الگوی اسلامی پیشرفت به سایر کشورها و مردمی که طالب آن هستند نیز تلاش کنند و افزود: باید راه‌های ایجاد ارتباط میان اندیشمندان حوزوی و مردمی که خواهان دستیابی به این الگوی اسلامی هستند مورد بررسی قرار گیرند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول