اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

سلوک عملی مبلغ بیشترین تاثیر را بین مردم دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رفتار و عمل مبلغین را تاثیرگذارترین تبلیغ بین مردم دانست و روحانیون را به آن فرا خواند.

سلوک عملی مبلغ بیشترین تاثیر را بین مردم دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام احمد واعظی در گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه که صبح امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد، در سخنانی ماه‌های محرم و رمضان را مرکز ثقل اخلاقی و معرفتی جامعه ما دانست و اظهار کرد: مردم ما در سراسر کشور بار معرفتی و اخلاقی خود را در این دو ماه کسب می‌کنند و این مسئله بار مبلغین را بسیار سنگین می‌کند.
وی افزود: مبلغین باید در این دو ماه نارسایی‌های اخلاقی و معرفتی جامعه را شناسایی کرده و با گفتار و رفتار خود در میان مردم به اصلاح این ناهنجاری‌ها و تبلیغ فضائل انسانی و اسلامی بپردازند و آنگونه که شایسته و بایسته است، مردم را با کلام معصومین (ع) آشنا کنند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: در این راستا سلوک عملی مبلغین بسیار تاثیر‌گذار است و گزارش‌ها حاکی است در جاهایی که روحانی از مردم توقع احترام ندارد و با حسن معاشرت با مردم رفتار کرده و میان آنها با خشوع و تواضع برخورد کرده است، به میزان بسیار بالایی در مردم تاثیر‌گذار بوده و بازتاب‌های مثبتی را به همراه داشته است.
واعظی در پایان به تبیین اهداف برگزاری این گردهمایی پرداخت و گفت: این گردهمایی برای آشنایی بیشتر مبلغین با مسائل معرفتی و اخلاقی مورد نیاز جامعه و همچنین بررسی مسائل داخلی و تحولات منطقه و دنیا برگزار شده و در دعوت از سخنرانان نیز سعی شده که ترکیبی از شخصیت‌های برجسته در این مسائل بهره برده شود تا مبلغین با دستی پر و آشنا با مسائل روز بین مردم رفته و به تبلیغ بپردازد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول