اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سربیشه:

بحران هویت در غرب غوغا می‌کند/جامعه غرب ابزارمدار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان سربیشه از جامعه غربی به عنوان جامعه‌ای ابزارمدار یاد کرد و گفت: بحران هویت در غرب غوغا می‌کند.

بحران هویت در غرب غوغا می‌کند/جامعه غرب ابزارمدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم از بازنشستگان فرهنگی سربیشه ضمن تبیین اهمیت خانواده از منظر قرآن و اهل بیت(ع) اظهار داشت: رمز موفقیت جامعه اسلامی استحکام خانواده و تقید افراد به ارزش‌ها است.
وی از جامعه غربی به عنوان جامعه‌ای ابزار مدار یاد کرد و گفت: دلیل انحطاط غرب استفاده ابزاری از انسان‌ها به ویژه جنس زن است و امروز این نقیصه بحران هویت را به ارمغان آورده است.
امام جمعه سربیشه با قدردانی از بازنشستگان افزود: بازنشستگی نقطه اوج کمال توان و تجربه است و نشاط فرهنگیان معرف دلبستگی آنان به کار و حرفه پیامبران است.
غلامرضا حسین‌پور، فرماندار سربیشه نیز در این جلسه بزرگترین سرمایه فرهنگیان را فرزندان صالح آنان دانست و گفت: 85 درصد متفکران جهان از ایران برخاسته‌اند که بدون شک این جماعت دست پرورده معلمانی هستند که عمرشان را صرف هدایت کرده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش سربیشه نیز عشق، دیانت و تعهد را مهم‌ترین ویژگی خانواده‌های ایرانی و به ویژه نقاط محروم کشور دانست.
علیرضا مقیمی گفت: هر جامعه‌ای پیشرفت خود را مدیون دو قشر است، نخست خانواده که شاکله شخصیت انسان در آن ریخته می‌شود و دوم محیط درس، تعلیم و تربیت که معلمان در آن نقش می‌آفرینند.
وی با قدرشناسی از زحمات جامعه بزرگ خیران گفت: همکاری بی‌شائبه خیران و مشارکت آنان در مدرسه‌سازی و تجهیز آموزشگاه‌ها منشأء تحول در آموزش و پرورش شهرستان شده است.
مدیر آموزش و پرورش سربیشه تقویت مدارس قرآنی، برگزاری جلسات دوهفته‌ای پرسش و پاسخ مذهبی و اقامه نماز جماعت در مدارس، فعال شدن هسته مشاوره اداره، برگزاری دوره‌های آموزش خانواده و تقویت رویکرد دینی را از برنامه‌های جاری آموزش و پرورش شهرستان برشمرد.
مقیمی گفت: استقبال و همکاری اولیاء و دانش‌آموزان در این زمینه‌ها کار ما را در مقابله با جنگ نرم راحت‌تر کرده است.
در ادامه تعدادی از خانواده‌های موفق و پیشکسوتان به بیان خاطره و نقطه نظرات پرداختند و نماینده پیشکسوتان فرهنگی، ضمن قدردانی از زحمات آموزش و پرورش سربیشه گفت: عملکرد آموزش و پرورش سربیشه در باب تکریم بازنسشتگان، چند سال است که ما را دلگرم کرده است.
وی از مسئولان خواست ترتیبی اتخاذ کنند که معلمان پیشکسوت حداقل هفته‌ای دو ساعت بتوانند در مدارس حضور یابند و تجربیات خود را برای معلمان و دانش‌آموزان بیان کنند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از پیشکسوتان سال جاری، ‌اعضای شورای انجمن اولیاء و مربیان و مدیران مدارسی که انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاهشان حائز رتبه برتر در ارزیابی شده بود، قدردانی شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول