اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی طبس:

1500 کیلوگرم زعفران خشک در طبس برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه کار برداشت زعفران در این شهرستان آغاز شده است، گفت: شهرستان طبس دارنده بیشترین سطح زیرکشت محصول زعفران در استان یزد است.

1500 کیلوگرم زعفران خشک در طبس برداشت می‌شود
محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: کار برداشت محصول زعفران در شهرستان طبس از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز شده است که تا اواخر آذرماه ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: در شهرستان طبس 350 هکتار زیر کشت محصول زعفران است که بیشترین سطح زیرکشت این محصول در بین شهرستان‌های استان یزد به شمار می‌رود و در سال جاری حدود یک هزار و 500 کیلوگرم زعفران خشک از این سطح برداشت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس مهم‌ترین مشکل زعفران‌کاران این شهرستان را کمبود آب کشاورزی براثر خشکسالی‌های متوالی دانست و افزود: این مدیریت از چند سال گذشته به‌منظور جبران قسمتی از خسارت‌های وارده به زعفران‌کاران طبسی، اقدام به آبیاری مزارع زعفران به‌وسیله تانکر سیار می‌کند که در سال جاری نیز از نوزدهم آبان ماه عملیات آبرسانی به باغات زعفران آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح آگاهی زعفران‌کاران و افزایش کمی و کیفی این محصول، پنج کارگاه آموزشی «مدرسه در مزرعه» در موضوعات مختلف و دو مورد دوره آموزشی یک روزه برای زعفران‌کاران برگزار شده است.
اسدی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران طبس در بخش‌های دستگردان و دیهوک این شهرستان است، یادآور شد: باتوجه به وسعت شهرستان طبس و تنوع شرایط آب و هوایی، زمان برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان متفاوت است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول