اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بلاخره انتظار طولانی به سر رسید؛

باراش نخسین باران پاییزی در یزد و شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: انتظار طولانی مردم برای بارش باران در سال جاری بلاخره به پایان رسید و امروز بغض آسمان شکست و پهنه کویری یزد مملو از باران رحمت الهی شد.

باراش نخسین باران پاییزی در یزد و شهرستان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس، باران از ساعات بعد از ظهر امروز به تدریج در برخی نقاط استان یزد آغاز شد و در آستانه غروب آفتاب شهر یزد را فرا گرفت.
یزد که طی سال‌های اخیر کم‌باران‌ترین شهر کشور معرفی شده است، تن خسته و خشکیده خود را در نخستین باران پاییزی شست‌وشو داد.
بارش باران هر لحظه افزایش پیدا می‌کند و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان یزد، این بارش‌های تا نیمه‌های شب به طور پراکنده در نقاط مختلف استان ادامه دارد.
بارش باران بی‌وقفه کشاورزان یزدی را بسیار خرسند کرده و از اینکه پس از ماه‌ها انتنظار و در سالی کوچکترین بارانی نصیب استان یزد نشد، سجده شکر بجا می‌آورند.
در مهریز نیز که بیشترین آسیب‌ها و خسارات از خشکسالی‌های چند سال اخیر متحمل شده است، باران با شدت خوبی در حال باریدن است.
بالاخره انتظار طولانی مدت زمین تشنه به سر آمد و نخستین بارش رحمت الهی در شصت و یکمین روز پاییز جلابخش قلوب جرم گرفته و مکدر مردم شد.
باران نم نم پاییزی که از امروز ظهر(سه شنبه ظهر) آغاز شده و به تناوب، همچنان ادامه دارد، زیبایی و لطافت خاصی به شهر مهریز بخشیده است.
بی شک باران امروز شادی و شکرگزاری کشاورزان به ویژه زعفران کاران را به همراه خواهد داشت که از ابتدای سال زراعی جاری منتظر رحمت الهی بوده اند و هم اکنون هم منتظر آخرین آبیاری زمین های زعفران قبل برداشت هستند.
این اتفاق خوشایند را در نخستین روز از آذرماه به فال نیک گرفته و امیدواریم شروعی باشد برای یک سال پر بارش و کشیدن خط بطلان بر سایه شوم خشکسالی که سال‌هاست بر منطقه ما احاطه دارد.
این بارش‌ها در مناطق مختلف استان یزد از جمله مهریز، یزد، صدوق، تفت، میبد، اردکان و ...  ادامه دارد و در برخی نقاط نیز در قالب بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول