اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز:

تامین اجتماعی موظف به افزایش حقوق متناسب با تورم است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز گفت: طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی، این سازمان موظف است هر سال متناسب یا تورم حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را افزایش دهد.

تامین اجتماعی موظف به افزایش حقوق متناسب با تورم است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده ظهر امروز در مراسم روز بازنشستگان و تکریم خانواده با اشاره به حق‌الناس بودن دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی و بدهی­های انباشته دولت و کارفرمایان به این صندوق افزود: عدم پرداخت این دیون توسط دولت و کارفرمایان به سازمان باعث کمرنگ شدن ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران همچنین ایجاد مشکلات فراوان برای این قشر خواهد شد. 
وی با بیان اینکه منابع این کشور باید عادلانه و به تناسب جمعیت در میان همه اقشار توزیع شود، گفت: حمایت جدی از بازنشستگان و توجه به نیازهای معنوی و مادی آن ضامن افزایش بهره‌وری و بازدهی نیروهای مولد فعلی جامعه است چرا که جوانان امروز آینده خود را در چهره بازنشستگان و خردمندان می‌بینند. 
دبیر خانه کارگر تبریز در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه عدم تمکین قانون بخش دیگری از مشکلات بازنشستگان است، گفت: طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی، سازمان موظف است هر سال متناسب با تورم حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را افزایش دهد.
صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در صورتی که در سال 89 در حالی‌که نرخ تورم 10.8 درصد بود، مستمری‌ها فقط شش درصد افزایش یافت و در سال 90 با توجه به اینکه نرخ رسمی تورم 12.1درصد بود.
وی تصریح کرد: این افزایش 10 درصد در نظر گرفته شد که ما بازنشستگان انتظار داریم که این بدهی 4.8 درصد و 2.1 درصد مانده سریع پرداخت شود. 
صادق‌زاده، وضعیت نامناسب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را یکی از مسائل مهم این قشر عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال پیگیری­های انجام شده برای اجرای همسان­سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس بند 39 قانون بودجه کشور در سال 88، اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه تصویب شد که اجرای آن با پرداخت 600 میلیارد تومان آغاز و مابقی شامل یک‌هزار و 900 میلیارد تومان بودجه نه تنها مانده است بلکه هیچ عملیات افزایشی هم در این ارتباط در سال بعد از آن صورت نگرفته است.
صادق‌زاده در ادامه از مجلسیان و دولتمردان خواست تا با توجه به کاهش توان مالی و افزایش میزان تورم در سال‌جاری و به منظور حفظ شان و حرمت بازنشستگان کشوری و لشکری، خواستار افزایش کمک‌های جانبی سازمان مانند حق همسر و اولاد، مسکن و بن همچنین در زمینه برخورداری بازنشستگان 70سال به بالا از مزایای بیمه عمر، سایر امکانات، اعطای کارت منزلت و استفاده از تسهیلات رفاهی،اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگان بالای 60سال و احداث خانه مهر بازنشستگان شد.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول