اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

پیمانکاران حقوق کارگران شهرداری را نادیده می‌گیرند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اردبیل گفت: از سوی برخی از پیمانکاران حق و حقوق کارگران شهرداری نادیده گرفته می‌شود.

پیمانکاران حقوق کارگران شهرداری را نادیده می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد قرآن‌نویس پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما معتقدیم عدالت در این حوزه باید رعایت شود تا مبادا حق کارفرما و یا کارگر بدون در نظر گرفتن قانون و روابط سالم نادیده گرفته شود.
وی تصریح کرد: در کنار استقلال و امنیت شغلی و انضباط کاری آنچه در بحث کارگران شهرداری مورد تاکید و ضروری به نظر می‌رسد اهمیت دادن به جایگاه کار و برخی اقدامات درست از سوی پیمانکاران است که انتظار می‌رود با فعال شدن کمیته انضباطی به عنوان مدافع حقوق کارگران و پیمانکاران زمینه برطرف شدن برخی از مشکلات نیز فراهم شود.
در این جلسه نادر فرزانه یکی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز ابراز داشت: رعایت حق و حقوق کارگر ضروری و لازم است اما باید در یک نگرش عادلانه ابزار کافی برای کار مورد پسند کارفرمایان نیز وجود داشته باشد.
وی با اعلام اینکه در انتخاب پیمانکاران باید دقت بیشتری انجام داد، خاطرنشان کرد: پیمانکاری که به عنوان بخش خصوصی برگزیده می‌شود حق استفاده بهتر و شایسته از نیروی انسانی را دارد و برای او بهره‌وری در کار و تلاش با اهمیت‌تر است.
این عضو شورا با اشاره به تفاوت‌های نهاد دولتی با شهرداری با عنوان نهاد مردمی، گفت: دولت وظیفه ایجاد اشتغال را دارد اما شهرداری که با پول مردم اداره می‌شود حاضر نیست برای کاری که به شایستگی انجام نمی‌شود پول مفت پرداخت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین بخشی از وقت جلسه به بررسی احداث مجموعه کارواش، جایگاه سوخت و تعویض روغن در داخل پایانه مسافربری اردبیل گذشت و تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل در این مورد اظهار نظر کردند.
علیرضا عبداللهی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در این زمینه اظهار داشت: احداث این مجتمع با توجه به عمر پنج ساله و سرمایه‌گذاری 160 میلیون تومان هیچ سودآوری نمی‌تواند داشته باشد.
وی اضافه کرد: تنها فایده این پروژه آن است که صاحبان اتوبوس‌ها می‌توانند به راحتی در داخل پایانه از این خدمات استفاده کنند.
این عضو شورای شهر اردبیل خواستار دقت در انعقاد قرارداد با پیمانکار پروژه برای تحویل به موقع و بدون کم و کسری در پایان مهلت پنج ساله اجاره و قرارداد شد و در این زمینه از شهرداری خواست تا با نظارت بیشتر این کار انجام شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول