اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

دلبستگی به مکتب سید‌الشهدا اسباب آبروی اردبیلی‌‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: دلبستگی به مکتب سید‌الشهدا اسباب آبروی اردبیلی‌هاست و این علاقه افتخاری ماندگار است.

دلبستگی به مکتب سید‌الشهدا اسباب آبروی اردبیلی‌‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم که با حضور روسای محلات سیزده‌گانه و مسئولان در فرمانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ مردم این خطه از دیرباز به عشق و دلدادگی مکتب سید‌الشهدا شهره و نام آوازه هستند و ما به این شهرت همیشه جاوید افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم که اردبیل مهد تشیع و عزاداری سید‌ و سرور شهیدان امام حسین (ع) است.
وی با یادآوری اینکه همه ساله با فرارسیدن ایام ماه محرم و حتی روزهای قبل از آغاز این ماه عزاداری‌ها با تشکیل هیئت‌های مذهبی آغاز می‌شود، افزود: مردم حسینی اردبیل از روزهای گذشته عزاداری‌های خود را به اشکال مختلف آغاز کرده و با برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم که به همت شهرداری اردبیل دوم آذر ماه برگزار می‌شود به صورت رسمی عزاداری‌ها در این دیار آغاز می‌شود.
اکبری به برگزاری آیین سنتی طشت‌گذاری در اردبیل اشاره کرد و گفت: عزاداری این دیار آداب و سنت‌های خاصی دارد که بیش از چند قرن است بزرگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت این سبک و سیاق را حفظ کرده و هر سال بر شوکت و عظمت آن افزوده‌اند.
وی در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های مکتب سید‌الشهدا به عنوان مکتب رهایی بخش انسان معاصر اشاره کرد و ابراز داشت: عشق و ارادتی که ملت ایران به ویژه مردم این دیار به امام حسین (ع)  نشان می‌دهند از عمق دل و اخلاص و بصیرت واقعی است به طوری که در تمام صحنه‌ها با وجود تهدیدهای مختلف هرگز از چنین مراسم و آیین با شکوهی دست نکشیده‌اند بلکه هر ساله بر عظمت و شوکت آن افزوده‌اند.
این مسئول به برگزاری تجمع عظیم دوستداران اهل بیت در شهر اردبیل همزمان با یوم تاسوعای حسینی اشاره کرد و افزود: تجمع سال گذشته مردم اردبیل در روز تاسوعا تمام ایرانیان و حتی مردم سایر کشورها را به حیرت و تعجب انداخته بود که چگونه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در یک آیینی با شکوه این چنین گرد هم آمده و با عزاداری خالصانه عشق و دلدادگی خود را به امام حسین و یاران باوفایش نشان دادند.
فرماندار اردبیل گفت: امیدواریم امسال نیز برنامه‌ها و تجمعات مردم در ایام ماه محرم و صفر با نظم و انضباط خاصی برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شهردار اردبیل نیز در سخنانی از آمادگی شهرداری برای فضاسازی‌های شهری به مناسبت ماه محرم و برگزاری باشکوه عزاداری مردم این خطه خبر داد.
صدیف بدری اظهار داشت: در کنار فضاسازی‌های معمولی، شهرداری با همراهی هیئت‌ امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی دهمین همایش از استقبال از ماه محرم را در روز دوم آذر ماه برگزار می‌کند که قرار است در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به ایراد سخنرانی پرداخته و در سوگ امام حسین (ع) عزاداری شود.
وی ادامه داد: ما در برقراری نظم و آرامش اجتماعی در سطح شهر برای دستجات عزاداری نهایت تلاش و همکاری خود را انجام می‌دهیم و امیدواریم با همکاری خوب راهنمایی و رانندگی نظم و امنیت و آرامش را در عبور و مرور عزاداران و شهروندان فراهم کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پوشش و انعکاس شایسته برنامه‌های ماه محرم در استان در قالب خبری، تولیدی و برنامه‌ای در صدا و سیمای مرکز اردبیل خبر داد.
ابوالحسن صادقی جهانی تصریح کرد: پخش این برنامه‌ها از طریق شبکه استانی همه ساله با استقبال هموطنان سایر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه مواجه شده به طوری که از 26 ذیحجه برنامه‌های مذهبی و معنوی خود را در معرفی عزاداری سنتی مردم این دیار آغاز می‌کنیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول