اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

خاتم بخشی و آیه تطهیر از فضائل امام علی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: خاتم بخشی و آیه تطهیر از فضائل بزرگی است که می‌توان برای امام علی(ع) ذکر کرد و شیعه باید به این روز افتخار کند.

خاتم بخشی و آیه تطهیر از فضائل امام علی است
حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امروز به مناسبت روز 25 ذی‌الحجه مصادف با واقعه‌های خاتم بخشی امام علی(ع) و نزول آیه مبارکه تطهیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: خاتم بخشی و آیه تطهیر از جمله آیاتی در قرآن هستند که قطعا شان نزول آن‌ها امام علی(ع) است و هیچ شبهه ای در این مهم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه خاتم بخشی در صدر اسلام ولایت امیرالمومنین را ثابت می‌کند، افزود: روزی که امیرالمومنین در مسجد انگشتر خود را به فقیر اهدا کرد هنگامی که در حالت نماز بود آیه نازل شد و رسما اعلام کرد که ولی شما کسی است که در نماز زکات می‌دهد و این آیه‌ای بسیار رفیع برای اثبات ولایت امیرالمومنین است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید این این آیه برای مردم تفسیر و توضیح داده شود، افزود: روز 25 ذی‌الحجه از اعیاد بزرگی است که می‌توان شیعه به آن افتخار کند و در این باره همه باید در معرفی این عید و اطلاع رسانی به مردم تلاش کنیم و در این باره دستگاههای فرهنگی باید فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه آیه تطهیر نیز از آیات بزرگ درشان اهل‌بیت (ع) است، افزود: آیه تطهیر از آیات بسیار با فضیلت برای اهل‌بیت (ع) است و باید دانست اهل‌بیت (ع) در این آیه به چه منظور است.
سلیمانی با اشاره به اینکه در همان زمان پیامبر اکرم(ص) تلاش زیادی برای تبیین این آیه در جامعه کرد، افزود: پیامبر اکرم برای تبیین این آیه تلاش زیادی کرده‌ است به نحوی که شش ماه و در برخی از روایات نقل شده است که هشت ماه هنگامی که پیامبر برای اقامه نماز به مسجد می‌رفتند درب خانه امیرالمومنان توقف کرده و این آیه را تلاوت می‌کردند و درباره آن توضیح می‌دادند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید با تبیین این آیات برای جامعه بر داشته‌های غنی و محکم موجود در شیعه  تلاش کنیم و در این باره فعالیت فرهنگی باید انجام داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول