اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته طناب‌‌کشی استان اصفهان:

برای طناب‌‌کشی نیاز به سالن داریم

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته طناب‌‌کشی استان اصفهان گفت: برای برگزاری رقابت‌های طناب کشی نیاز به سالن اختصاصی داریم.

برای طناب‌‌کشی نیاز به سالن داریم
نصرالله احدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برای برگزاری رقابت‌های طناب‌کشی 22 بهمن‌ماه سال جاری نیاز به یک سالن اختصاصی داریم که البته تا این لحظه موفق به کسب چنین مکانی نشده‌ایم.
وی با بیان اینکه به مناسبت 22 بهمن‌ماه سال جاری شاهد رقابت‌های طناب کشی باشگاه‌های مختلف استان اصفهان هستیم، تصریح کرد: با هماهنگی‌های لازم با هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، به زودی اطلاعیه‌های لازم در مورد این مسابقه منتشر می‌شود.
مسئول کمیته طناب‌‌کشی استان اصفهان در مورد تاریخچه ورود ورزش طناب‌کشی به کشور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر شاهد فعالیت ورزش طناب ‌کشی در ایران هستیم، تاکید کرد: ورزشکاران برای حضور در این رشته ورزشی نیاز به قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارند.
وی ادامه داد: ورزشکاران برای فعالیت در رشته طناب‌‌کشی به سه رده سنی، 15 تا 18 سال، 18 تا 23 سال و از رده سنی 23 سال به بالا گروه‌بندی می‌شوند.
احدی گفت: در رشته طناب‌کشی از وزنه‌های مختلف 480 کیلوگرم تا 720 کیلوگرم استفاده می‌شود.
وی بیان کرد: به طور استاندارد تعداد افراد شرکت‌کننده در تیم ورزشی طناب‌‌کشی 9 نفر است که البته یک نفر نیز به‌عنوان ورزشکار ذخیره عمل می‌کند.
مسئول کمیته طناب‌‌کشی استان اصفهان اظهار داشت: از نکات قابل توجه در رشته طناب‌‌کشی برگزاری رقابت‌های کشوری و جهانی در این رشته سنگین ورزشی است.
وی در مورد هزینه‌های رشته طناب‌کشی با اشاره به اینکه وسایل استفاده شده در این رشته ورزشی باید به طور کامل اختصاصی باشد، تاکید کرد: تنها طناب مورد استفاده در این رشته که طولی برابر 33 متر و 50 سانتی‌متر دارد و از کنف ویژه تهیه می‌شود، قیمتی برابر 250هزار تومان دارد.
احدی در مورد برنامه‌های آتی کمیته طناب‌‌کشی بیان کرد: پس از برگزاری رقابت‌‌های طناب ‌کشی، دوره مربیگری ویژه این رشته ورزشی نیز در بهمن‌ماه سال جاری مدنظر کمیته طناب‌ کشی استان اصفهان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول