اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

دفاتر ICT روستایی ارائه خدمات را حرفه‌ای فرا گیرند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: قرار است دفاتر ICT روستایی خدمات بخش دولتی را در روستاها به طور گسترده‌ای به مردم ارائه کنند بنابراین باید به صورت حرفه‌ای این خدمات را فرا گیرند.

دفاتر ICT روستایی ارائه خدمات را حرفه‌ای فرا گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین زارع صبح امروز در نشست هماهنگی توسعه خدمات دفاتر ICT روستایی در این استان اظهار داشت: دفاتر ICT روستایی باید با ایجاد ظرفیت‌های لازم برای فراگیری آموزش‌های لازم مدیریت حرفه‌ای را در اداره این دفاتر نهادینه کنند.
وی تصریح کرد: این امر شامل دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهرها نیز می‌شود ضمن اینکه تبدیل دفاتر ICT روستایی به پیشخوان خدمات دولت با جدیت در حال پیگیری است.
زارع با تاکید بر اعتمادسازی و تکریم ارباب رجوع در این دفاتر اظهار داشت: دفاتر ICT روستایی و پیشخوان خدمات دولت باید دغدغه مسئولان نظام در ارائه خدمات را داشته باشند و متولیان این دفاتر باید در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.
وی ادامه داد: هر روز که از عمر دفاتر ICT روستایی و پیشخوان خدمات دولت می‌گذرد شاهد ارائه خدمات ارزشمند و کارنامه موفق این دفاتر هستیم و با توجه به ضرورت توسعه فعالیت‌های این دفاتر، امیدواریم جایگاه آنها برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی تبیین شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر یادآور شد: برخی از دفاتر ICT روستایی ماموریت بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و حتی یک وزارتخانه را در مناطق مختلف و روستاهای دورافتاده انجام می‌دهند و همه وظیفه داریم در راستای تقویت این دفاتر تلاش کنیم.
زارع با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اجرای اصل 44 قانون اساسی بیان کرد: همه موظفیم برای تحقق این اصل که واگذاری خدمات بخش دولتی به بخش خصوصی است به طور جدی پیگیر باشیم.
وی اضافه کرد: دولت تمام توان دستگاه‌ها را در راستای کوچک‌سازی بدنه دولت و واگذاری خدمات به بخش خصوصی متمرکز کرده است.
زارع اظهار داشت: برای تحقق اهداف تعریف شده در برنامه توسعه ناچاریم که این راه میان‌بر یعنی واگذاری خدمات دولت به بخش خصوصی را برویم و در این راستا باید از تجربه‌های سایر استان‌ها و کشورهای دیگر استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: دفاتر ICT روستایی و پیشخوان خدمات دولت بخش مهمی از رسالت‌های دولت را در روستاها به خوبی انجام داده‌اند و دفاتری هستند که می‌شود به آنها اعتماد کرد و خدمات دستگاه‌ها را به آنها واگذار کنیم.
وی بیان کرد: همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی در واگذاری خدمات قابل واگذاری به دفاتر ICT روستایی و پیشخوان دولت موجب کاهش درآمد دفاتر شده به طوری که برخی از آنها با تعطیلی به دلیل نداشتن توجه اقتصادی فاصله‌ای ندارند.
زارع با اشاره به فعالیت کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان یادآور شد: تشکیل کارگروه دفاتر روستایی با حضور دستگاه‌های ذی‌ر‌بط با مسئولیت استانداری به عنوان مصوبه این نشست در دستور کار قرار گیرد و این کارگروه باید حداکثر ظرف دو تا سه ماه خدمات قابل واگذاری به دفاتر ICT روستایی را احصا کنند ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های عضو شورای اداری استان نیز در این زمینه اقدام کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول