اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

زنجیره یکپارچه از تحقیق تا تولید ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حال حاضر وظیفه اصلی پارک فناوری از دید مدیریت اجرایی، ایجاد زنجیره یکپارچه از تحقیق تا تولید تجلی می‌یابد.

زنجیره یکپارچه از تحقیق تا تولید ایجاد شود
محمود شیخ زین‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان به مقاله‌ای با عنوان تحلیل اثربخشی پارک‌های علم و فناوری به کمک نتایج فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شاخص‌های تعیین میزان موفقیت پارک‌های علم و فناوری، سنجش وضعیت عملکرد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها است.
وی بیان داشت: بهترین شیوه برای تحقق این موضوع، بالا بردن مهارت‌های مورد نیاز در مدیران پارک‌های فناوری به کمک پیاده‌سازی سیستم‌های ارزیابی عملکرد واقع بینانه و عملیاتی در این حوزه است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه اصلی پارک فناوری از دید مدیریت اجرایی، ایجاد زنجیره یکپارچه از تحقیق تا تولید است.
وی ادامه داد: حذف فاصله بین تبدیل ایده‌های علمی و تحقیقاتی به محصولات و خدمات، هدایت شرکت‌های دانش بنیان مستقر، تامین نیازهای واقعی و ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا تا مرحله تجاری‌ سازی، ماموریتی است که پارک فناوری حول آن فعالیت دارد.
شیخ‌زین الدین افزود: از مهم‌ترین ساز و کارهای اجرایی برای توسعه علم و فناوری که در کشور ما کمتر مورد توجه واقع شده وجود مدل و الگویی برای تحلیل نقش و وضعیت مولفه‌های تاثیرگذار از طریق فرآیند اجرای ارزیابی است.
وی اضافه کرد: بر این اساس کسب آمار و اطلاعاتی از سطح فناوری، ارتباط عناصر تشکیل‌دهنده نظام علم و فناوری، وضعیت دارایی‌های فکری، شیوه‌های همکاری بین مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی با صنایع و سازمان‌ها، تنوع منابع مالی و میزان درآمدها، سرمایه‌های جذب شده، دامنه شمول خدمات یا محصولات، تعداد مشتریان و بسیاری عوامل دیگر که در یک شرکت دانش‌بنیان از جمله معیارهای کلیدی به حساب می‌آیند در فرآیند ارزیابی مورد سنجش قرار می‌گیرد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در این مقاله تلاش شده بهترین الگوی ارزیابی و مدل سنجش کارایی و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان که بیشتر بر بعد دانش ضمنی به دست آمده است، در قالب انتقال تجارب چند ساله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با هدف بومی‌سازی فرآیندهای اجرایی منطبق با ساختارهای فرهنگی و اجتماعی کشور مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول