اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

مرحوم کوثری نغمه خوانی اهل‌بیت را مدال افتخار می‌دانست

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بعضی‌ها ممکن است احساس کنند اگر عنوان روضه خوان به آنها اطلاق شود، عنوان کمی است اما بعضی‌ها این عنوان را یک مدال افتخار می‌دانند و مرحوم کوثری از این نمونه بود.

مرحوم کوثری نغمه خوانی اهل‌بیت را مدال افتخار می‌دانست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام عباس اسکندری در دومین همایش سراسری آیین دلبری بزرگداشت مقام شامخ مرحوم حجت الاسلام کوثری اظهار داشت: وظیفه داریم از کسانی که عمری با اخلاص و به صورت خاص به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین خدمت و عرض ارادت کرده‌اند و موجب نشر فرهنگ عاشورایی و مکتب اهل بیت(ع) شدند، تجلیل کنیم.
وی با بیان اینکه تجلیل کمترین کاری است که باید در راستای تشکر از این خادمان حسینی(ع) صورت بگیرد، افزود: قادر نیستیم آنگونه که آنها هستند تجلیلی از آنها به عمل بیاریم اما حداقل باید حضور داشته باشیم و تلاش کنیم و امیدواریم که دستگاه‌های فرهنگی و مسئولین به این مطلب اهمیت دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه توقع خاصی از بعضی مسئولین داشتیم که این توقع ما را برآورده نکردند، تصریح کرد: اگر بخواهد حرکتی که از سال گذشته آغاز شده است تداوم داشته باشد، نباید به چند نفر اکتفا شود و این عرصه هم عرصه کمی نیست و شخصیت‌هایی هم که در این عرصه خدمتگزاری کردند کم انسان‌هایی نیستند.
وی با تاکید بر اینکه مرحوم حجت الاسلام کوثری شخصیت بزرگواری بود و در نهایت خضوع، خشوع، اخلاص و بزرگواری افتخار می‌کرد روضه خوان سیدالشهداست، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها ممکن است احساس کنند اگر عنوان روضه خوان به آنها اطلاق شود، عنوان کمی است اما بعضی‌ها این عنوان را یک مدال افتخار می‌دانند و مرحوم کوثری از این نمونه بود که عنوان روضه خوانی امام حسین(ع) را برای خودش یک مدال افتخار می‌دانست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه همایش‌ها و تجلیل از شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند الگوسازی است، گفت: اگر گفته می‌شود در محافل و مجالس سیدالشهدا خرافاتی وارد شده و آسیب‌هایی متوجه است و برای مانع شدن از گسترش آن کاری باید کرد، یکی از همین کارهایی که باید کرد الگوسازی نغمه خوانی مرحوم حجت الاسلام کوثری است.
وی خاطرنشان کرد: مجالسی که مرحوم حجت الاسلام کوثری برگزار می‌کرد در اوج سادگی و اخلاص آنچنان شوری را به وجود می‌آورد که همگان طوری تحت تاثیر قرار می‌گرفتند که  نیازی به بعضی از حرکات که موجب وهن به ساحت امام حسین می‌شود نبود.
وی اضافه کرد: متاسفانه از بعضی حرکاتی که در بعضی مجالس و محافل شاهد آن هستیم هیچ خبری نبود و مرحوم حجت الاسلام کوثری  با یک لحن بسیار ساده و با یک روحیه بسیار عالی و با اخلاص به تمام معنا در محضر علما و مراجع تقلید نوحه سرایی می‌کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول