اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر؛

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کلید خورد

خبرگزاری فارس: یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل سه با نام لیان در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر کار خود را آغاز کرد.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، هنرمندانی از شش استان کشور در چهار بخش فیلم، فیلمنامه، پوستر و عکس به مدت سه روز با هم رقابت می‌‌کنند.
در این جشنواره علاوه بر پخش فیلم‌های مستند هنرمندان جوان، فیلم‌های منتخب بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز به نمایش در می‌آید.
کارگاه‌ها، نشست‌‌ها و اردوهای تخصصی نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است که در کنار هنرمندان جوان، اساتید مختلف نیز حضور دارند.
بازدید از موزه رئیسعلی دلواری، عکاسی از بافت قدیم و بازار ماهی فروشان، اسکله بندر بوشهر، و جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است .
مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان عصر پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره، زارع معاون استاندار بوشهر، محمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، هنرمندان مهمان و داوران جشنواره نیز حضور داشتند.
این جشنواره شامل بخش‌های فیلم، فیلمنامه، پوستر و عکس است و تاکنون آثار برتر برای شرکت در بخش مسابقه این جشنواره نیز شناسایی شده‌اند.
از مجموع آثار رسیده در بخش عکس تعداد 45 عکس از 25 عکاس و در بخش پوستر 9 پوستر از 9 طراح به بخش مسابقه راه یافته است.
در این بخش اسماعیل عباسی، عکاس، نویسنده و استاد دانشگاه، اسعد نقشبندی، عکاس و مدیر فیلمبرداری و فرزاد هاشمی عکاس، موسس نشریه عکس، مدیرعامل آژانس عکس سفیر و مدیرعامل انجمن ملی عکس ایران آثار راه یافته به جشنواره را داوری کردند.
همچنین 13 فیلمنامه نویس و 16 فیلمنامه نیز به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره سینمای جوان در بوشهر راه یافت.
مینو فرشچی، تیرداد سخایی و محمدتقی فهیم سه فیلمنامه نویس سرشناس کشورمان کار انتخاب و داوری آثار رسیده به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان - فصل سه (لیان) را برعهده داشتند.
محمد درمنش، ساعد نیک‌ذات و محمد علی فارسی نیز داوران بخش فیلم بودند و نهایتا با نظر هیئت داوران 50 فیلم از 45 فیلمساز به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول